آموزش ابزارآلات

زمین شوی چیست

زمین شوی چیست

زمین شوی جزء دستگاه های نظافتی می باشد و برای از بین بردن گرد و خاک، لکه های روغنی و سخت و … از روی زمین، مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به محیط می توان از انواع مختلف آن استفاده کرد و سطح زمین را پاکیزه کنید.

انواع زمین شوی دستی:

زمین شوی دستی به وسیله موتور مکنده و تی، آلودگی ها را از بین می برد و سطوح را خشک می کند و باعث می شود که باکتری ها در سطوح و کف بلافاصله از بین برود. زمین شوی دستی دارای دو نوع باتری دار و برقی می باشد و در ذیل به توضیح آن ها می پردازیم:

زمین شوی برقی:

به وسیله این نوع زمین شوی می توانید کار نظافت را بدون توقف انجام دهید، به دلیل اینکه این وسیله، مستقیما به برق وصل می شود. اما توجه داشته باشید که نمی توانید از این نوع در فضاهای بدون پریز برق استفاده کنید. زمین شوی برقی به دلیل عدم وجود منبع باتری، نسبت به زمین شوی باتری دار، دارای وزن کمتری می باشد و راحت تر می توان آن را جابه جا کرد.

زمین شوی باتری دار:

انرژی این نوع به وسیله موتور حرکتی تامین می شود و همه قسمت های آن به وسیله باتری کار می کند. از این مدل به راحتی می توان در مکان های فاقد پریز برق به راحتی استفاده کرد، ولی در زمان استفاده باید به میزان باتری دستگاه هم دقت داشته باشید.

اجزای تشکیل دهنده زمین شوی

اجزای تشکیل دهنده زمین شوی

اجزای تشکیل دهنده زمین شوی دستی:

اجزای تشکیل دهنده زمین شوی دستی عبارتند از:

  • موتور
  • برس
  • موتور مکنده
  • تی
  • شلنگ مکش

زمین شوی سرنشین دار:

زمین شوی سرنشین دار برای نظافت فضای گسترده صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا این مدل دارای مخازن ظرفیت بالا برای از بین بردن آلودگی ها می باشد. البته از این نوع زمین شوی، فقط می توانید برای فضای بزرگ استفاده کنید و برای فضای کوچک قابل استفاده نمی باشد.

سیستم مکانیکی زمین شوی دستی خیلی ساده می باشد، در صورتی که سیستم زمین شوی سرنشین دار پیچیده تر است و احتمال خراب شدن آن هم بیشتر می باشد. این نوع از زمین شوی را نمی توان در مکان هایی که دارای طبقات می باشد استفاده کرد، زیرا قابل حمل به مکان های دیگر نمی باشد و دارای ابعاد بزرگ و وزن بالایی می باشد. توجه داشته باشید که با استفاده از هر دو دستی و سرنشین دار می توانید در مصرف آب صرفه جویی کنید.

کف شوی

کف شوی

کف شوی:

تی از رایج ترین انواع زمین شوی برای نظافت منزل می باشد و به وسیله آن به راحتی می توانید کف و سطح زمین را پاکیزه کنید. کف شوی و یا تی، نوع دیگری از زمین شوی می باشد و برای نظافت زمین و کف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از زمین شوی دارای دو قسمت میله یا دسته و رشته های نخ، پارچه و یا ابر می باشد.

کف شوی ها دارای شکل های گرد و یا خطی می باشند و باید قسمت پارچه ای را در آب خیس کنید، آبگیری کنید و برای تمیز کردن کف و زمین از آن استفاده کنید. البته برخی از مدل های ان دارای سطل آب هم می باشد. از این ابزار می توانید برای نظافت سطحی، عمیق و با کیفیت در اماکن اداری، تجاری، بیمارستان، منزل و … استفاده کنید. این کف شوی از رایج ترین انواع آن می باشد و در بیشتر خانه ها موجود می باشد. به راحتی می توان از آن استفاده کرد و سطوح و زمین را پاکیزه کرد.

کف شوی تی

کف شوی تی

انواع کف شوی تی:

  • تی نخی یا تی رشته ای: این نوع یکی از رایج ترین انواع تی می باشد و از نخ های ضخیمی تشکیل شده است. این نخ های ضخیم به یک میله فلزی وصل شده است. دارای قدرت جذب بالا برای تمیز کردن انواع سطوح و گوشه و کناره های خانه می باشد. با این وسیله می توانید مکان هایی مانند: کف مغازه فروشگاه، سرویس بهداشتی عمومی و … پاکیزه و تمیز کنید.
  • تی مسطح: این نوع از تی، دارای سرهای پهن و پدهای قابل تعویض می باشد و در بین انواع خود دارای استفاده و محبوبیت بیشتری می باشد. می توانید به وسیله آن مکان های پر رفت و آمد، مانند آشپزخانه، راهروها و … را تمیز کنید. تعویض پدهای آن بسیار راحت می باشد و می توانید به راحتی در منزل از ان نگهداری کنید.
  • تی حوله ای: این نوع از تی ها دارای جنس حوله ای می باشد و با اندازه های متفاوتی در بازار وجود دارد. به خاطر جنس حوله ای آن می توانید انواع سرامیک و پارکت را تمیز و پاکیزه کنید.
  • تی اسفنجی: از دیگر انواع تی و زمین شوی، این نوع تی می باشد و در صورت نیاز می توانید سری آن را تعویض کنید. دارای مدل ها و اندازه های متفاوت می باشد. البته برای استفاده از این نوع تی باید دقت داشته باشید که بعد از هر بار استفاده، تی را بشویید و در محل مناسبی آویزان کنید که خشک بشود، زیرا اسفنج مرطوب محل رشد باکتری می باشد.
  • تی چرخشی: این نوع دارای قدرت تمیز کنندگی بالاتری می باشد و به راحتی می توان آن را مرطوب کنید و سطوح را پاکیزه و تمیز کنید.
  • تی بخار: تی بخار در واقع یک بخارشوی الکتریکی می باشد و برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن سطوح بسیار مناسب می باشد.

فروشگاه ابزار غفوری ارائه دهنده زمین شوی های با کیفیت ذیل می باشد:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *