آموزش ابزارآلات

راهنمای انتخاب کیف ابزار مناسب

کیف ابزار

در هر خانه ای، کارگاه و خودرو معمولا تعدادی ابزار مانند آچار فرانسه، پیچ گوشتی، چکش، انبر دست، فازمتر و … وجود دارد که برای تعمیرات جزئی و مورد نیاز نگهداری می شود. برای نظم دادن و نگهداری مناسب از این ابزار آلات بهتر است که از کیف ابزار استفاده کنید. کیف ابزار از گم شدن، خراب شدن، زنگ زدن و … این ابزارآلات جلوگیری می کند و باعث نگهداری بهتر آن ها می شود. همچنین درصورت نیاز به آن ها می توانید در کمترین زمان ممکن دسترسی پیدا کنید.

این کیف وسیله ای برای نگهداری از انواع ابزارآلات است و دارای تعدادی جیب و محفظه می باشد. برای خرید کیف ابزار باید به اندازه مورد نظر، تعداد جیب و محفظه نگهدارنده آن دقت کنید. در بین کیف های موجود در بازار گزینه ای را انتخاب کنید که بتوانید مجموعه ای از ابزارآلات مختلف و مورد نیاز خود را در ان جا دهید.

کیف ابزار مناسب

کیف ابزار مناسب

ویژگی های کیف ابزار مناسب:

  • باید دارای دوام، کیفیت بالا، جیب های کاربردی و جنس پارچه مناسب باشد.
  • جنس پارچه کیف ابزار معمولا برزنت دوردوز و یا چرم می باشد.
  • دارای طراحی مناسبی باشد و بتوان ابزارآلات مختلفی مانند: متر، آچار، انبرآلات و … را در آن نگهداری کرد.
  • نوع دوخت و زیپ این کیف باید دارای بهترین کیفیت باشد، زیرا کیف ابزار برای حمل ابزار می باشد و نباید در حمل و نقل به آن ها آسیب برسد.
  • دارای تعداد جیب بالایی باشد و بتوانیم تمامی ابزارآلات را در آن جا دهیم. به همین دلیل با توجه به اندازه کیف ابزار هرچقدر که تعداد جیب بیشتری داشته باشد، کاربردی تر می شود.
  • متناسب با تعداد ابزارها، وزن و حجم آن ها می باشد و باید با توجه به نوع ابزارهای موجود در کیف، نوع آن را انتخاب کنید.

حلقه های کیف ابزار:

یک سری حلقه های D شکل برای کیف ابزار وجود دارد و برای نگهداری نوعی از انواع ابزار می باشد. جنس این حلقه می بایست که از فولاد باشد، زیرا فولاد بسیار محکم می باشد و به راحتی آسیب پذیر نمی باشد و از ابزار محافظت می شود.

انواع کیف ابزار

انواع کیف ابزار

انواع کیف ابزار:

کیف ابزار دارای تنوع بسیار بالایی برای مدل باز شدن جیب های داخلی، خارجی، سایز و … می باشد  و با توجه به نوع نیاز فرد می توان آن را انتخاب کرد. این کیف را می توان با توجه به نوع شغل و نوع کاربرد آن طراحی و تولید کرد.  البته توجه داشته باشید که این کیف قابلیت اضافه کردن امکانات را دارد. می توانید به آن ها دسته فلزی و یا روکش اضافه کنید.

کیف ابزار کمری:

  • این نوع کیف ابزار برای تکنسین ها، هنرمندان و استادکارانی می باشد که برای انجام کاری به وسیله ای به طور مداوم نیاز داشته باشند و برای انجام کار دائما در حال استفاده و تعویض ابزار می باشند.
  • این افراد می توانند تعدادی ابزار را به خود متصل کنند و در داخل این کیف ها قرار دهند و درسریع ترین حالت ممکن به آن ها دسترسی پیدا کنند.
  • جنس این نوع کیف ابزار کمری نسبت به تعداد ابزاری که داخل آن قرار می گیرد متفاوت می باشد و دارای نوع برزنتی، چرمی و … می باشد.

جلیقه ابزار و جلیقه کار:

  • یکی دیگر از انواع وسایل ساماندهی ابزار همان جلیقه های کار می باشد و نسبت به کیف کمری دارای جا و فضای بیشتری می باشد و میتوانید تعداد ابزار بیشتری را در آن جا بدهید.
  • به دلیل طراحی این جلیقه ها و جیب های متفاوت، وزن ابزار در زمان کار بر روی بدن تقسیم می شود و کمتر احساس خستگی می کنید و مدت زمان بیشتری را می توانید مشغول به کار باشد.
  • این جلیقه های ابزار دارای انواع و طرح های مختلفی می باشند و با توجه به نوع شغل و نیاز می توانید آن ها را انتخاب و تهیه کنید.

کیف ابزار کوله پشتی:

از کوله پشتی مخصوص ابزار هم می توان استفاده کرد. این کوله پشتی ها برای نگهداری از ابزارآلات طراحی شده است ولی در زمان نمی توان مانند جلیقه و کیف کمری به آن دسترسی داشت و فقط برای حمل و نقل ابزار طراحی شده است.

کیف ابزار مهندسی:

این کیف دارای حجم کوچکتر ولی ظاهر بهتری می باشد و برای تعداد محدودی ابزار کوچک و دستی طراحی شده است.

کیف ابزار دستی:

این کیف برای انواع ابزار طراحی شده است و دارای سایز و جنس مختلف می باشد و باید به صورت دستی حمل شود.

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا، می توانید از انواع کیف های ابزار موجود در بازار، کیف مورد نیاز خود را انتخاب کنید و بهترین کیف ابزار را تهیه کنید.

فروشگاه ابزار فوری ارائه دهنده خرید ابزار به صورت اینترنتی می باشد و کیف ابزار های زیر را به صورت حضوری و یا اینترنتی می توانید از فروشگاه ما تهیه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *