آموزش ابزارآلات

انواع چسب کاغذ دیواری

چسباندان کاغذ دیواری در خانه

چسب کاغذ دیواری، یکی از اصلی ترین متریال برای نصب کاغذ دیواری می باشد و همان میزان که در زمان خرید کاغذ دیواری باید به جنس و کیفیت آن دقت و توجه داشته باشید، به جنس و کیفیت چسب کاغذ دیواری هم باید توجه داشته باشید.

این چسب، یک چسب مخصوص برای فیکس کردن کاغذ دیواری به دیوارها می باشد و بر پایه ی نشاسته ی اصلاح شده یا متیل سلولز می باشد و دارای خاصیت ویسکوزیته و چسبندگی به نسبت بالایی است و آن را به یک چسب لایه ای تبدیل کرده است.

این چسب کاغذ دیواری، معمولا در کیسه ها و یا جعبه ها به صورت خشک، پودری و پولکی هستند و در زمان مصرف با آب حل می شود و به چسب مورد استفاده تبدیل می شود. البته که برخی از برندهای چسب کاغذ دیواری هم وجود دارد، که به صورت مایع و ترکیب شده با حلال ارائه می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع چسب کاغذ دیواری کدامند

در کل، ما دارای پنج نوع چسب کاغذ دیواری می باشیم که در ذیل آن ها را بیان می کنیم:

  • چسب کاغذ دیواری با قابلیت استفاده در آب سرد
  • چسب های همه منظوره کاغذ دیواری
  • چسب کاغذ دیواری با چسبندگی زیاد
  • چسب پوستری یا چسب کاغذ دیواری فوری
  • چسب های مایع و یا آماده مصرف کاغذ دیواری
چسباندان کاغذ دیواری در اپارتمان هنگام بازسازی

چسباندان کاغذ دیواری در اپارتمان هنگام بازسازی

چسب کاغذ دیواری با قابلیت استفاده در آب سرد

این چسب، یکی از انواع چسب کاغذ دیواری است و به صورت پودر پولکی از گندم و سیب زمینی تولید می‌شود و به آسانی در آب حل می‌شود.

یکی از ویژگی های این محصول، به سرعت خشک نشدن آن می باشد و به همین دلیل با استفاده از این چسب، نصاب کاغذ دیواری، به اندازه کافی برای تنظیم کاغذ دیواری بر روی دیوار دارای وقت می باشد.

چسب های همه منظوره کاغذ دیواری

این چسب، جزء چسب های کاغذ دیواری می باشد که دارای محبوبیت بسیار زیادی است و به صورت پودری مورد استفاده قرار می گیرد و در آب حل می شود و قابل استفاده می شود.

از ویژگی های این چسب، خاصیت ضد قارچی آن می باشد و در صورتی که دیوار منزلتان دارای رطوبت باشد از ایجاد کپک جلوگیری می کند.

چسب کاغذ دیواری با چسبندگی زیاد

این چسب، دارای ساختار خاصی از پلیمرهای وینیل باندل می باشد و بیشتر برای نصب پوسترهای دیواری و کاغذ دیواری های ضخیم و سنگین مورد استفاده قرار می گیرد و حتی باری نصب کاغذ دیواری بر روی کاشی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب پوستری یا چسب کاغذ دیواری فوری

چسب پوستری یکی دیگر از انواع چسب کاعذ دیواری می باشد و برای نصب کاغذ دیواری و پوسترهای دیواری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیر بسیار کمی بر روی شکل ظاهری کاغذ دیواری و یا پوسترهای رنگی دارد و در واقع تغییری بر روس ساختار آن ها ندارد.

قرار دادن چسب بر روی کاغذ دیواری

قرار دادن چسب بر روی کاغذ دیواری

چسب‌های مایع و یا آماده مصرف کاغذ دیواری

این نوع چسب کاغذی دیواری، یکی از گران ترین انواع چسب کاغذ دیواری می باشد و به صورت آماده و مایع مصرف می‌شود و با یک غلظت مناسب برای نصب کاغذ دیواری مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خرید انواع چسب کاغذ دیواری

قیمت انواع چسب کاغذ دیواری، براساس کیفیت و میزان چسب مصرفی شما از طرف نصاب کاغذ دیواری مشخص می شود و نوع تکنولوژی ساخت بر قیمت خرید چسب کاغذ دیواری تاثیر گذار است.

شرایط نگه داری از چسب کاغذ دیواری

چسب کاغذ دیواری، معمولا به صورت پودر و در بسته بندی کاغذی ارائه می شود و باید در جای خشک نگه داری شود، و باید طبق دستوالعمل‌های جداگانه‌، با آب مخلوط شود.

دقت داشته باشید که هر چسب برای به دست آوردن قوام و غلظت مورد نیاز، به زمان خاصی برای خیساندن نیاز دارد.

مردی در حال قرار دادن چسب بر روی دیوار با قلمو برای چسباندن کاغذ دیواری

مردی در حال قرار دادن چسب بر روی دیوار با قلمو برای چسباندن کاغذ دیواری

انواع چسب با توجه به کاغذ دیواری

چسب‌های موجود در بازار با توجه به انواع کاغذ دیواری

خمیر آب سرد

خمیر‌های آب سرد به صورت پودر هستند و باید خودتان آن ها را مخلوط کنید و از گندم یا سایر پودرهای پایه‌ی نشاسته تهیه می‌شوند. البته ممکن است که مخلوط کردن خمیر کمی مشکل باشد.

اما چسب، به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند و به همین دلیل به شما فرصت بیشتری برای درست کردن اشتباهات می دهد و برای اکثر انواع کاغذ دیواری سبک تا سنگین، مناسب می باشد و با توجه به وزن کاغذ دارای مقاومت های مختلف مخلوط می شود.

خمیر همه منظوره

خمیرهای همه منظوره با هر نوع کاغذی استفاده می شود و معمولا دارای مواد قارچ کش می باشند و از رشد کپک جلوگیری می کنند. اگر چنانچه برای حمام یا آشپزخانه‌ی خود می خواهید از کاغذ دیواری استفاده کنید، از قارچ کش بودن چسب کاغذ دیواری اطمینان حاصل کنید.

خمیر سنگین

چسب‌های سنگین کاملا بر اساس وینیل می باشند ومعمولا برای افزایش مقاومت، از رزین مصنوعی در ساخت آن استفاده می‌شود.

این محصول، زود خشک می شود و خطر سقوط کاغذ دیواری سنگین و با کیفیت از روی دیوار وجود ندارد.چسب سنگین گزینه‌ی بسیار مناسبی برای کاغذ دیواری‌های پارچه ‌ای، ابریشمی یا چوب پنبه ‌ای می باشد.

نوع دیگری از این چسب وجود دارد که دارای اجزای اساسی و سایر مواد افزودنی می باشد و به افزایش چسبندگی کمک می‌کند. به تنهایی می توانید از آن استفاده کنید و یا می توانید به سایر چسب‌ ها برای کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای، فلزی، فویل و صنعتی اضافه کنید.

یک نوع خاص دیگری هم از چسب در بازار وجود دارد که مستقیما به دیوار زده می‌شود و به صورت نوار خشک کاغذ دیواری به دیوار می‌چسبد و قوام چسب طوری می باشد که چسب اصلا پاشیده نمی‌شود.

چسباندن کاغذ دیواری منزل

چسباندن کاغذ دیواری منزل

توجه به ترکیب چسب کاغذ دیواری

  • اگر خمیر خیلی رقیق باشد، خاصیت چسبندگی آن بسیار کم می شود و باعث ایجاد تاول در زیر کاغذ می شود.
  • اگرخیلی ضخیم باشد، توده‌هایی را در زیر سطح کاغذ به وجود می آورد و به همین دلیل هنگام ساخت به ترکیب نسبت ها باید خیلی دقت داشته باشید.
  • استفاده از خیلی ضخیم و یا خیلی نازک، باعث کاهش چسبندگی می شود.
  • درجه حرارت اتاق و نوع کاغذ دیواری برای استفاده از چسب و چسباندن آن بر روی سطح به هم بستگی دارد.
  • اگر زمان بین چسب زدن کاغذ و نصب آن روی دیوار خیلی طولانی باشد، خمیر خشک می‌شود و کاغذ دیواری تاول می‌زند و یا این که اصلا نمی‌چسبد.

کاغذ دیواری روی پلاستیک، شیشه و فلز

پلاستیک، شیشه و فلز، دارای سطح صافی می باشند و به همین دلیل چسبندگی کافی ایجتد نمی کنند و در این موارد، باید از چسب‌های کاغذ دیواری مخصوص با پراکندگی‌های گوناگون استفاده کنید و دقت داشته باشید که برگشت دوباره‌ ی سطوح تقریبا غیر ممکن می باشد و پاک کردن آن‌ها بسیار مشکل و پیچیده است.

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا، ایجاد تناسب در مواد اولیه‌ی چسب بسیار مهم می باشد و گاها یک ترکیب مناسب به آزمایش نیاز دارد و بیشتر چسب‌های موجود در بازار برای طیف وسیعی از کاغذ دیواری مناسب می باشد.

برای خرید چسب کاغذ دیواری آرگون می توانید از مشاوران ما در فروشگاه ابزار غفوری راهنمایی بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *