آموزش ابزارآلات

انواع تی و زمین شوی و کاربرد آنها

انواع تی

همانطور که می دانیم، بهداشت و نظافت در حفظ سلامت افراد نقش پر اهمیتی دارد و تمیز کردن کف و سطوح یکی از اصلی‌ترین اقدامات در این رابطه می باشد.

تمیز کردن کف و سطوح باعث از بین رفتن، کثیفی و آلودگی می‌شود و آشنایی با انواع تی نظافت کمک می‌کند تا از هرکدام از آن ها در بهترین مکان استفاده کنید.

از انواع تی می توانید برای نظافت در شستشوی پنجره منزل، شستن خودرو، تمیز کردن کفپوش، خشک کردن سطوح مختلف و … استفاده کنید.

انواع تی

با توجه به پیشرفت در تولید وسایل شستشو انواع مختلفی در بازار ارائه شده اند و هر کدام دارای کارایی و کاربرد مخصوص به خود می باشند و به وسیله ی آن ها می توانید سطوح مختلف را شستشو و نظافت کنید. انواع این تی ها را در ذیل بیان می کنیم:

تی رشته‌ ای یا تی نخی

تی رشته ‌ای، دارای نام های دیگری به نام تی نخی و مویی نیز در بازار شناخته شده است و به دلیل کارایی فراوان و کارآمدی که دارد بسیار پر طرفدار است.

این محصول، به صورتی طراحی شده است که نخ‌ ها به انتهای یک میله معمولا از جنس فلزی می باشد، وصل و محکم شده است و به دلیل جنس خوبی که این نخ ها دارند، دارای قدرت جذب بالایی می باشد و برای تمیز کردن انواع سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه‌ بر نظافت منزل، از این تی ها می توانید برای نظافت و تی کشیدن مکان‌هایی مانند فروشگاه ‌ها، سرویس‌های بهداشتی و دیگر مکان‌های عمومی نیز استفاده کنید.

به این نکته دقت داشته باشید که، نگه داری و تمیز کردن رشته‌های این نوع تی زمین شوی کمی دشوار می باشد، ولی دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای است و به همین دلیل به‌عنوان یکی از رایج‌ترین تی‌های زمین‌ شوی شناخته شده است و معمولا اغلب مردم مورد از آن در مکان های مختلف استفاده می کنند.

تی نخی یا رشته ای

تی نخی یا رشته ای

تی مسطح

یکی از انواع تی های زمین شوی، تی مسطح می باشد و دارای یک سر پهن و البته قابل تعویض می باشد و به همین دلیل دارای طرفداران بسیاری است.

استفاده از آن بسیار آسان و راحت می باد و برای نظافت منزل و حتی تی کشیدن مکان‌های پر رفت‌ و‌ آمد منزل مانند آشپزخانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آن هم به صورتی می باشد که وقت زیادی را نمی گیرد.

این تی ها، دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای می باشند و نگه داری از آن ها، شستشو و تعویض پد بسیار ساده می باشد و بدون هیچ مهارت خاصی می توانید در منزل از آن استفاده کنید.

خانمی در حال تمیز کردن کف با تی مسطح

خانمی در حال تمیز کردن کف با تی مسطح

زمین شوی پدالی

یکی از انواع شایع و امروزی تی های زمین شوی، مدل پدالی و یا چرخشی می باشد و با استفاده از پدال به راحتی می توانید آب اضافی تی را خارج و برای استفاده آماده کنید. وجود پدال در در این تی های زمین شوی، باعث استفاده ی راحت از آن ها شده است و از ایجاد خستگی جلوگیری می کند و به دلیل عدم آب اضافه در تی، زمین و سطوح مختلف را به راحتی تمیز می کند و برق می اندازد و لکه ای هم باقی نمی گذارد.

این مدل از تی نسبتا جدید و پرطرفدار می باشد و دارای یک چرخشگر است و چرخیدن بسیار سریع آن باعث شسته شدن و آبکشی مناسب تی می شود.

مردی در حال تی کشیدن همراه سطل پدالی

مردی در حال تی کشیدن همراه سطل پدالی

تی حوله ای

تی حوله ای، دارای کاربردهای مختلفی می باشد و به وسیله ی آن می توانید کف انواع سطوح مختلف و حتی دیوارهای رنگ روغن را شستشو دهید. جنس سری این تی از حوله می باشد و با عرض های متفاوتی در بازار ارائه می شوند و برای نظافت انواع سطوح مانند سطوح سرامیکی و پارکت‌ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و می‌توانند سطوح را به‌ سادگی و در سریع‌ ترین زمان ممکن تمیز کنند.

در ذیل کاربردهای مختلف این تی را ذکر می کنیم:

  • نظافت کف آشپزخانه
  • نظافت کف و دیوار حمام
  • نظافت انواع کفپوش
  • نظافت دیوارهای کاشی و سرامیک
  • نظافت بدنه ماشین
تمیز کردن همراه شوینده های شیمیایی و تی حوله ای

تمیز کردن همراه شوینده های شیمیایی و تی حوله ای

تی اسفنجی

این تی های اسفنجی، دارای یک سر اسفنج و سر دیگر یک اهرم آب چلان می باشند و قابلیت تعویض هم دارند و به همین دلیل کارایی بیشتری نسبت به دیگر انواع تی های ساده دارند و برای تمیز کردن کاشی و سطوح ناهموار هم مورد استفاده قرار می گیرند.

دقت داشته باشید که سری این تی ها، بعد از استفاده باید کاملا شسته و خشک شوند، زیرا به دلیل اسفنجی بودن آن می تواند منبع خوبی برای رشد باکتری و میکروب شود.

بعد از شستن سری تی، آن را به صورت عمودی در گوشه ای بگذارید تا کاملا خشک شود. البته دقت داشته باشید که در صورت کهنه شدن و داشتن بوی بد باید سری آن را با یک سری جدید تعویض کنید.

کاربردهای تی اسفنجی:

تی اسفنجی دارای کاربردهای مختلفی می باشد و در ذیل به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

  • شستن بالکن
  • شستن پاسیو
  • تمیزکردن کفپوش های مختلف
تی اسپنجی

تی اسپنجی

تی شیشه شوی

این تی، یک ابزار تخصصی و حرفه ای برای نظافت شیشه می باشد و کاربرد آن هم به صورتی است که ابتدا باید شیشه را به وسیله ی مواد شوینده و آب بشویید و سپس به وسیله ی تیغه ی مخصوص قبل از خشک شدن آن را پاک کنید.

با استفاده از این تی، آب و مواد شوینده، آلودگی و کثیفی از سطح شیشه جدا می شود و بعد به وسیله ی تیغه ی مخصوص لاستیکی شیشه پاک کن خشک می شود.

به این نکته توجه داشته باشید که، جنس تیغه ی لاستیک این وسیله بسیار مهم می باشد و در صورت عدم کیفیت، شیشه ها به خوبی پاک نمی شوند و رد آلودگی بر روی آن می ماند.

خانمی در حال پاک کردن شیشه همراه تی

خانمی در حال پاک کردن شیشه همراه تی

تی بخار

تی بخار به‌عنوان یک بخارشوی الکتریکی می باشد و با توجه به کارایی بسیار خوبی که دارد به دلیل قیمت بالای آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

برای تمیز کردن انواع سطوح مختلف مانند: پارکت، لمینت، سرامیک و … مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر تمیز کردن، کلیه ی سطوح را ضدعفونی هم می کند.

بخار کشیدن کف با استفاده از تی

بخار کشیدن کف با استفاده از تی

تی ماکارونی

این نوع تی زمین‌شوی یکی از جدیدترین و پرکاربردترین انواع تی‌های موجود در بازار می باشد و دارای عملکرد بسیار با کیفیتی است. دارای یک سری حوله ‌ای و میکروفایبر به صورت رشته‌ ای و شبیه به ماکارانی می باشد و به همین دلیل علاوه‌ بر نظافت سطوح، آن را کاملا براق می کند.

به صورتی طراحی شده است که پس از استفاده ی طولانی‌ مدت و خراب‌ و کهنه‌ شدن دارای قابلیت تعویض می باشد و به سادگی می توانید آن را تعویض کنید و یکی از بهترین انواع تی برای تمیز کردن سرامیک، کف و دیوار حمام و … می باشد.

یکی از دغدغه‌های افراد، به‌ خصوص خانم‌ها استفاده از انواع تی و کارایی هر کدام از آن ها می باشد و ما در این مقاله برای شما انواع تی و کارایی هر کدام از آن ها بیان کردیم و با مطالعه ی این مقالع جامع می توانید انتخاب مناسب و کارآمدی داشته باشید.

تمیز کردن همراه تی ماکارونی

تمیز کردن همراه تی ماکارونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *