آموزش ابزارآلات

انواع تی برای سرامیک

تی و سطل

یکی از ضروری ترین وسایل نظافت برای قسمت های مختلف یک خانه، تی ها می باشند و دارای انواع بسیار مختلفی هستند و در جاهای مختلف با کاربردهای متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه ی تولید وسایل نظافت و شستشو شده است، تی های مختلفی با کاربردهای متفاوتی مخصوص شستشوی سطوح مختلف در بازار ارائه می شود و برخی از انواع آن ها دارای سطل چرخشی می باشند و بدون دخالت دست، می توانید آب تی را خارج کنید.

این تی های مختلف، یکی از رایج ترین لوازم ضروری و مورد نیاز در هر خانه ای می باشد و با کمک آن ها می توانید سطوح و قسمت های مختلف خانه را نظافت کنید.

کاربرد تی زمین شوی

همانطور که می دانید با توجه به وجود تنوع تی ها در بازار، هر کدام دارای کاربردهای مختلفی می باشند و در ذیل انواع این کاربردها را بیان می کنیم:

  • نظافت کف سرامیک
  • نظافت کفپوش سنگی و دیگر انواع آن
  • نظافت سرویس بهداشتی
  • نظافت کف حمام
  • نظافت دیوارهای کاشی و سرامیکی
  • نظافت انواع کفپوش
  • نظافت بدنه ماشین
  • نظافت کف آشپزخانه
  • نظافت بالکن
  • نظافت پاسیو
  • و …
تی تمیز کننده

تی تمیز کننده

تی نخی یا تی رشته ای

تی نخی، دارای نام ها دیگری مانند: تی رشته ای یا تی مویی می باشد و جزء یکی از رایج ترین انواع تی های زمین شوی محسوب می شود.

این تی، دارای نخ های ضخیمی می باشد که در انتهای یک میله ی فلزی نصب می شود و به دلیل قدرت جذب بالایی که دارد برای تمیز کردن انواع سطوح مورد استفاده قرار می گیرد و به وسیله ی آن می توانید قسمت های مختلف خانه را تمیز کنید.

البته توجه داشته باشید که علاوه بر سطوح سرامیکی، با این تی می توانید دیگر مکان هایی مانند: حیاط، پارکینگ، کف مغازه، فروشگاه، مکان های عمومی، سرویس بهداشتی عمومی و … را نظافت کنید.

تی حوله ای

یکی دیگر از انواع تی، نوع حوله ای آن می باشد و طرفداران بسیار زیادی هم دارد و در انواع مختلفی تولید و در بازار ارائه می شوند.

این تی ها در قسمت های مختلف خانه مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل استفاده از یک حوله در سر نگه دارنده ی تی، تمیز کاری بیشتری می توانید به وسیله ی آن انجام دهید، زیرا با کمترین فشار، لکه ها را از روی سرامیک، کف پوش های چوبی و پلاستیکی از بین می برد.

تی حوله ای برای تمیز کردن سطوح مختلف مانند: کف آشپزخانه، دیوارهای کاشی و سرامیکی، کف و دیوار حمام، انواع کف پوش، بدنه ی ماشین و … مورد استفاده قرار می گیرد.

تی اسفنجی

تی های اسفنجی، به صورتی طراحی شده اند که در یک سر دارای اسفنج و سر دیگر یک اهرم آب چلان به آن متصل شده است و برای تمیز کردن سرامیک، کاشی و سطوح ناهموار مورد استفاده قرار می گیرند.

بعد از استفاده از این نوع تی ها، حتما آن ها را به خوبی شسته و تمیز کنید، زیرا به دلیل ساختار اسفنجی که دارند، ممکن است یک مکان مناسب برای رشد انواع باکتری شوند، به همین دلیل آن ها را خوب بشوئید و خشک کنید و در مکان مناسبی قرار دهید.

این تی های اسفنجی مانند دیگر انواع تی، دارای کاربردهای مختلفی مانند: نظافت سطوح سرامیکی، نظافت کف آشپزخانه، نظافت بالکن، نظافت پاسیو، نظافت کف پوش های مختلف و … می باشند.

خانم جوان در حال تمیز کردن خانه بوسیله تی

خانم جوان در حال تمیز کردن خانه بوسیله تی

تی ماکارونی

تی ماکارونی، یکی از جدید ترین و کارآمدترین انواع ابزار شستشو و نظافت می باشد و به وسیله ی آن می توانید انواع سطوح را گردگیری و شستشو کنید.

این تی ها، دارای سری حوله ای به صورت رشته ی ماکارانی می باشند و به همین دلیل به آن تی ماکارانی هم می گویند. جنس سری آن هم از میکروفایبر می باشد و به همین دلیل دارای قدرت جذب بالایی است و پاکیزگی و تمیزی بسیار بالایی را به همراه دارد.

طراحی این تی ها به صورتی است که، در صورت استفاده ی طولانی مدت و خراب شدن، قابلیت تعوض دارد و به راحتی می توانید یک عدد دیگر تهیه کنید و آن را عوض کنید. به وسیله ی این تی ها می توانید سطوح مختلف مخصوصا سطوح سرامیکی را نظافت کنید و آن را برق بیندازید.

تی شیشه شوی

تی شیشه شوی هم یکی دیگر از انواع تی می باشد و برای شستشوی شیشه مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این تی، باید شیشه را با مواد شوینده و آب شستشو دهید و بعد به وسیله ی تیغه ی مخصوص قبل از خشک شدن مجدد پاک و تمیز کنید.

آلودگی و کثیفی به وسیله ی آب و مواد شوینده از سطح شیشه جدا و در آخر به وسیله ی تیغه ی مخصوص لاستیکی شیشه پاک کن خشک می شود.

تی کف روب

تی کف روب نخی، دارای پایه ی نگه دارنده ی فلزی و دسته ی آلومینیومی می باشد و جنس سر آن از نخ پنبه ای اعلا همراه با جذب بالا می باشد و به همین دلیل سطوح مختلف مخصوصا سرامیکی را به خوبی تمیز می کند و برای مصارف صنعتی مانند: هتل ها، مراکز اداری، سازمان ها، بیمارستان ها، مجتمع های تجاری، ورزشگاه ها و …بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

این تی دارای، نخ اعلا، بافت زنجیره ای کامل بدون جدا شدن نخ، پایه ی فلزی مقاوم، دسته ی بلند ۱۴۰ سانتی متر مقاوم، عرض کاری بالا و نخ نرم می باشد.

ابزار تمیز کردن روی پارکت

ابزار تمیز کردن روی پارکت

تی مسطح

تی های مسطح هم از دیگر انواع تی می باشند و برای نظافت روزانه و معمولی برای انواع سطوح سرامیکی می باشند و سری مسطح آن را می توانید با پدهای یک بار مصرف استفاده کنید و بدون نیاز به مهارت خاصی می توانید از آن استفاده کنید.

تی چرخشی

یکی دیگر از انواع طی ها، این نوع می باشد و به دلیل اینکه به وسیله ی سطل چرخشی همراه آن به خوبی خشک می شود، بسیار کارآمد می باشد و مورد استفاده قرار می گیرد. این تی ها دارای یک سطل می باشند و بعد از خیس شدن سری تی می توانید آن را در این محفظه قرار دهید و با پدال چرخشی کاملا خشک کنید و به همین دلیل یکی از کارآمدترین انواع تی برای شستشوی سطوح سرامیکی می باشد و آن را کاملا تمیز و براق می کند.

تی بخار

استفاده از تی بخار به‌عنوان یک بخارشوی الکتریکی می باشد و به دلیل قیمت بالایی که دارد نسبت به دیگر انواع آن کمتر رایج است. البته به وسیله ی آن می توانید انواع سطوح مختلف مانند: سرامیک، پارکت، سنگ، کفپوش و … را کاملا تمیز کنید و از مزایای استفاده از آن این است که نه تنها سطوح را تمیز می کند بلکه آن را کاملا ضد عفونی هم می کند.

در این مقاله انواع تی برای شستشوی سوح مختلف، مخصوصا سرامیکی را بیان کردیم و دیگر می دانید که هر کدام از تی های مختلف برای کدام سطح مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *