آموزش ابزارآلات

ابزار همه کاره چیست

ابزار چند کاره

ابزار همه کاره یک محصول قدرتمند می باشد و از آن برای کار در کارگاه های نجاری، کابینت سازی، آهنگری، فعالیت های ساختمانی، رنگ کاری و … استفاده می کنند. کاربر می تواند از این دستگاه برای انجام چند کار مختلف استفاده کند و دیگر نیازی به حمل چند دستگاه برای انجام کارهای مختلف به صورت همزمان نمی باشد.

از این ابزار می توانید در کارگاه ها برای تراشیدن، سنباده زنی، برش و بسیاری از کارهای دیگر استفاده کنید و فقط لازم است که ابزار مورد استفاده را تعویض کنید. این ابزارهمه کاره می تواند سری های لغزشی و چرخشی را به حرکت درآورد و کار مورد نظر را انجام دهد و مانند یک فرز، دریل، پیچ گوشتی شارژی و اره به صورت هم زمان عمل می کند.

راهنمایی برای خرید ابزار چند کاره:

در زمان خرید ابزار چند کاره باید به یک سری نکات توجه داشته باشید:

  • ولتاژ و جریان دستگاه: ولت و آمپر نشان دهنده میزان قدرت یک دستگاه می باشد و هرچقدر که این عدد بیشتر باشد، دستگاه دارای توان بیشتری می باشد و می توان با آن کارهای سنگین تری انجام داد.
  • منبع تغذیه: این دستگاه دارای دو نوع برقی و شارژی می باشد و از نوع شارژی برای کارهای سبک تر و مکان هایی که دارای برق نمی باشد، می توانید استفاده کنید
  • تعداد نوسان و یا سرعت نوسان: این سرعت نشان دهنده واحد حرکت در دقیقه می باشد و اگر نیاز به یک سرعت خاصی دارید باید به این نکته توجه داشته باشید.
  • کلید دیمر: کلید دیمر همان تنظیم سرعت می باشد و می توانید در زمان استفاده از آن، سرعت را کم و زیاد کنید و بر روی دستگاه کنترل لازم را داشته باشید.
  • وزن: یکی از مهمترین نکات در زمان خرید ابزار همه کاره، وزن دستگاه می باشد، زیرا برای استفاده از آن برای کناره ها، گوشه ها و مکان های غیر دسترس، باید وزن دستگاه مناسب و سبک باشد.
راهنمایی برای خرید ابزار چند کاره

راهنمایی برای خرید ابزار چند کاره

تعویض سری ابزار همه کاره:

برای تعویض سری مورد نظر ابزار همه کاره می توانید از آچار آلن مخصوص استفاده کنید و در برخی از مدل های این ابزار می توانید به وسیله دست این تعویض را انجام دهید و باعث افزایش سرعت کار نیز می شود.

باطری:

اگر چنانچه می خواهید که نوع ابزار همه کاره شارژی را خریداری کنید، بهتر است که دستگاهی را انتخاب کنید که در صورتی که باطری آن خراب شد و یا آسیب دید، بتوانید از باطری دستگاه های دیگر استفاده کنید.

چراغ ال ای دی:

اگر چنانچه ابزار همه کاره شما دارای چراغ ال ای دی باشد، می توانید در محیط های تاریک و کم نور از آن استفاده کنید.

چند نکته مهم برای استفاده از ابزار چند کاره:

برای استفاده از ابزار چند کاره باید به نکات ذیل توجه داشته باشید تا بتوانید دستگاهی با عمر طولانی تری داشته باشید،

  • دقت داشته باشید که در هنگام استفاده از دستگاه نباید به هیچ وجه، فشار زیادی بر آن وارد شود. می بایست آن را به درستی هدایت کنید تا دستگاه دچار فرسودگی نشود.
  • حتما توجه داشته باشید که نسبت به نوع کاری که می خواهیم انجام دهیم، نوع دستگاه را انتخاب کنیم.
  • این ابزارهای همه کاره دارای سری های مختلف می باشند و باید توجه داشته باشید که سری مناسب مخصوص انجام کار مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • دقت داشته باشید که در زمان استفاده از دستگاه، حتما نکات ایمنی را رعایت کنید و همیشه با آرامش کامل کار خود را انجام دهید. زیرا این کار باعث می شود که دستگاه عمر بیشتری داشته باشد و با کیفیت بالاتری کارهای مورد نظر را انجام دهد.
ابزار همه کاره

ابزار همه کاره

ابزار همه کاره مسافرتی:

حمل تمامی ابزار مورد نیاز، یکی از مشکلات تعمیرکاران و نمایندگان نصب می باشد. ابزار همه کاره مسافرتی این امکان را فراهم می کند که دیگر حجم زیادی از ابزار آلات را حمل نکنند، بلکه تمامی محصولات مورد نیاز را در ابعاد کوچک تر و مسافرتی به همراه خود ببرند.

مزیت ابزار همه کاره شارژی:

در بعضی موارد ممکن است که تعمیرکار مجبور باشد در شرایط سخت و بدون برق کار کند و به همین جهت ابزار همه کاره شارژی مشکلات تعمیرکار را برطرف می کند. توجه داشته باشید که قدرت ابزار همه کاره شارژی هم تا حدودی مانند ابزار همه کاره برقی می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *