آموزش ابزارآلات

ابزار مناسب کار خود را چگونه پیدا کنید

مردی در حال کار با ابزار

برای انجام یک سری از کارهای فنی، به ابزارآلات مناسب نیاز می باشد و فرقی نمی کند که شما فردی با تجربه و یا تازه کار هستید. چیزی که کاملا مشخص می باشد این است که بدون وجود ابزارآلات نمی توانید کاری انجام دهید.

معمولا یک جعبه ابزار به تدریج و بر حسب نیاز کامل می شود و برای هر خرید و هر ابزار مورد نیاز دارای زمان می باشید و مطمئنا که یک خرید هوشمندانه انجام داده اید.

به این نکته دقت داشته باشید که، برای داشتن نتیجه ای مناسب و ایده ال برای انجام هر پروژه ای، باید ابزار مناسب و با کیفیت مخصوص به آن کار را داشته باشید.

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که، داشتن یک جعبه ابزار چند صد تکه ای مورد استفاده نمی باشد و شما فقط با این کار پول خود را هدر داده اید، از این رو بهتر است از نیازهای مورد نظر خود مطلع باشید و بدانید که از چه ابزارهایی استفاده می کنید و همان را تهیه کنید. در واقع به جای داشتن ابزارهای زیادی بهتر است که ابزارهای مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت تهیه کنید.

دسته بندی ابزارآلات

ابزارآلات، دارای انواع مختلفی هستند و به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند و در ذیل این طبقه بندی را بیان می کنیم:

  • ابزار برش: تیغ فرز، مته، توپی فرز نجاری، تیغ اره، متعلقات اورفرز و CNC، تیغ خط زن، متعلقات توپی، تیغه عمودبر و تیغه افقی بر
  • ابزار بادی: بادپاش، بکس، پیچ گوشتی، دریل، رطوبت گیر یا فشارشکن، میخ‌کوب، منگنه کوب، کارتن دوز، فرز، چکش، چاقو، سنباده زن، پرچ کن، کمپرسور، واسکازین زن، پیستوله، گریس پمپ بادی و متعلقات ابزارآلات بادی
  • ماشین آلات پرتابل: اره گردبر، اره میزی، دریل ستونی، اتصالات، رنده، فارسی بر، پروفیل بر، فلز بر، کرنر زن، گازور زن، لبه چسبان، میز اورفرز، اره نواری، دمنده، مکنده، اره نواری، میز برش چندکاره، چوب بر، متعلقات ماشین آلات پرتابل، دستگاه خراطی، اره مویی، سرامیک بر، بلوک و آجر خردکن
  • ابزار برقی و شارژی: ابزار همه کاره، متر و تراز لیزری، فرز، پولیش، لوازم جانبی ابزار برقی و شارژی، دریل و پیچ گوشتی، چکش تخریب، شیارزن، انواع اره، سشوار صنعتی، بکس، اورفرز، سنباده زن، شاخه زن، ردیاب، میخ کوب، جارو برقی، اتو لوله، دستگاه کارواش، پیستوله، میکسر بتن، جرثقیل، قیچی و قطعات ابزار برقی و شارژی
  • ابزار دستی: کیف،جعبه و میز ابزار، آچار و پیچ گوشتی، انواع انبر، اره و قیچی، کمپرسور و تلمبه، روغن دان، چکش، ابزار اندازه گیری دستی، منگنه، پیچ دستی، سمپاش، جک، چراغ قوه و چراغ پیشانی
انواع ابزار کار

انواع ابزار کار

ابزارآلات گران‌تر همیشه بهتر نیست

ابزارآلات گران‌تر، دارای دوام بالاتری می باشند و اگر قصد انجام کارهای خیلی ابتدایی را دارید لازم نیست که ابزار بسیار گران قیمتی را تهیه کنید. برخی از ابزارهای برقی، بسیار گران قیمت و پیچیده هستند و برای انجام کارهای ساده ی فنی نیازی به خرید آن ها نمی باشد. یک مدل ساده و ابتدایی هم می تواند نیاز شما را برطرف کند.

در نظر گرفتن سطح مهارت خود

اگر می خواهید برای انجام کارهای ابتدایی و ساده ابزاری تهیه کنید، بهتر است که دنبال مدل های ساده باشید، زیرا مدل های پیچیده تر هم گران قیمت می باشند و هم کار کردن با آن ها سخت تر و پیچیده تر است و حتی ممکن است که شما به ابزار آسیب وارد کنید.

انتخاب ابزارآلات متناسب با کار خود

همه‌ی ابزارها به ‌صورت یکسان نمی باشند و هر کدام از آن ها کار مخصوصی را انجام می دهند. به عنوان مثال، چکش‌های مخصوص نجاری برای انجام کارهای نجاری و ساخت خانه مورد استفاده قرار می گیرد و حدود یک کیلو گرم وزن دارد. چکش های مخصوص انجام کارهای ظریف کاری در حدود ۳۰۰ گرم وزن دارد.

توجه داشته باشید که، کوبیدن میخ ها به وسیله ی چکش های سنگین تر سریع تر و راحت تر انجام می شود، ولی دست شما زودتر و سریع تر خسته می شود.

ابزارهای دستی با چیدمان مورب روی میز

ابزارهای دستی با چیدمان مورب روی میز

چگونگی انتخاب ابزار مناسب

ممکن است که برای همه ی ما پیش آمده باشد که برای خرید لوازم و ابزارهای مورد نیاز خود به فروشگاه مراجعه کرده باشیم و از خود سوال هایی مانند: چه ابزاری مناسب کارمان است، چه نوع برندی باشد، چه کیفیتی داشته باشد، چه قیمتی داشته باشد و … کرده باشید. همیشه تشخیص ابزار اصل و با کیفیت از ابزار تقلبی یکی از دغدغه‌های خریداران ابزار می باشد.

ابزار با کیفیت بسیار گرا‌ن تر از ابزار کم کیفیت می باشد و برخی از کالاهای صنعتی دارای لیسانس کشور یا شرکت خاصی، معمولا دارای شناسنامه هستند و اطلاعات مربوط به کالا در آن ها درج شده است. برای انجام کارهای فنی به ابزار و وسایل مختلف نیاز می باشد و لازم است برای استفاده ی درست از آن ها اطلاعات کافی داشته باشید.

در صورت عدم اطلاعات کافی، ممکن است به خود و ابزار آسیب وارد کنید و خسارت هایی را به بار بیاورید. هر چقدر که ابزار حرفه ‌ای ‌تر و دارای قیمت بیشتری باشد بهتر خواهد بود، ولی باید بدانید و اطلاع داشته باشید که ابزار مناسب کار شما باید در چه حدی باشد و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

ابزار حرفه ‌ای برای کارهای حرفه ‌ای و تخصصی مورد نیاز می باشد و کاربران باید اطلاعات و تخصص کافی برای کار کردن با آن ها را داشته باشند و در غیر این صورت ابزارهای ساده ‌ای که مناسب کارهای فنی ساده است بهترین گزینه می تواند باشد.

ابزار کار بر روی پس زمینه چوبی

ابزار کار بر روی پس زمینه چوبی

انتخاب ابزار مناسب

برای داشتن یک جعبه ابزار مناسب و کاربردی، باید با دقت و حوصله و به صورت تدریجی ابزارآلات خود را تهیه کنید و ابزار مورد نیاز خود را برای انجام کارهای فنی درنظر داشته باشید و مناسب ترین آن ها را خریداری کنید.

ابزار آلاتی مورد نظرتان را بر اساس نیاز طبقه‌ بندی کنید و این پروسه را با حوصله و دقت انجام دهید. ابزار دستی، ابزار برقی، ابزار شارژی، ابزار برش، ابزار بادی، ماشین آلات پرتابل و… از جمله مواردی است که برای خرید آن ها به دقت بیشتری نیاز است و دارای انواع ساده، نیمه حرفه ای و حرفه ای می باشند.

ابزارهای حرفه ‌ای، دارای قیمت بیشتری می باشند و کار کردن با آن ها پیچیده تر می باشد و برای استفاده از آن به آموزش نیاز دارید و کسانی که قصد استفاده از آن را دارند، باید خریداری کنند و در غیر این صورت هزینه ی اضافی می باشد و کارایی لازم را ندارد.

انتخاب ابزارآلات از برندهای معتبر و قدیمی

برای داشتن یک انتخاب درست در خرید ابزارها، باید نوع ابزار خود را از برندهای شناخته شده و دارای رضایت مشتری خریداری کنید و برندهای دارای نمایندگی معتبر و خدمات پس از فروش به مراتب بهتر می باشد.
به وسیله ی ابزارها، ساده تر، سریع تر، دقیق تر، ایمن تر می توانید کارهای خود را انجام دهید و باید بدانید که هر ابزاری برای کار مخصوص طراحی و ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *