آموزش ابزارآلات

کاربرد اساسی اسپری WD-40

کاربرد اساسی اسپری WD-40

اسپری WD-40، یک اسپری روان کننده برای از بین بردن چربی، تمیزکاری، گریس زدایی قطعات و … مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک وسیله ی کاربردی هم در منزل استفاده می شود.

استفاده از این اسپری بسیار ساده می باشد و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید و فقط باید قوطی اسپری را به خوبی تکان دهید و بعد بر روی محل موردن ظرتان اسپری کنید.

با استفاده از این اسپری، به سادگی می توانید به هدف مورد نظر خود برسید و فقط دقت داشته باشید که در دمای زیر ۵ درجه سانتی گراد از آن استفاده نکنید.

دیگر اینکه، این ماده اشتعال زا می باشد و نباید با چشم هایتان تماس داشته باشد. دقت داشته باشید که در محیط دارای تهویه ی هوا از آن استفاده کنید.

کاربرد اسپری wd40 در خانه

شاید شما فکر کنید که این اسپر، فقط برای شل کردن پیچ ها و قطع جیرجیر لولا ها مورد استفاده قرار می گیرد، ولی کاربردهای شگفت انگیز دیگری نیز دارد و در ذیل آن ها را بیان می کنیم:

دور نگه داشتن عنکبوت‌ها

برای رهایی از عنکبوت ها می توانید، مقداری اسپری WD-40 را روی محل هایی مانند: جدار پنجره‌ها و قاب که عنکبوت و سایر حشرات وارد آن جا می شوند اسپری کنید و آن ها را از بین ببرید.

ضد آب کردن کفش‌ها وچکمه‌ها

اگر می خواهید در هوای بارانی به بیرون بروید، قبل از خارج شدن رویه و کناره‌های کفش‌ها و یا چکمه‌ها را با با لایه‌ای از این اسپری بپوشانید، زیرا به عنوان یک مانع برای ورود نم و رطوبت می شود و جوراب هایتان خیس نمی شوند.

دور نگه داشتن سنجاب‌ها از ظرف تغذیه پرندگان

زمانی که، ظرف تغذیه ی پرندگان را از دانه ها پر می کنید، سنجاب‌ها دور آن جمع می شوند و همه آن را می خورند و برای جلوگیری از این کار بهتر است که یک لایه از این محصول را بالای ظرف اسپری کنید و با این کار جوندگان فوراً فرار می کنند.

جدا کردن آدامس

اگر آدامس به موهای شما و یا اطرافیانتان چسبیده باشد، مقداری از این محصول را بر روی آن اسپری کنید و بعد موها را شانه کنید و به خوبی بشویید.

جدا کردن آدامس

جدا کردن آدامس با محلول اسپریی

پاک کردن چسب

اگر چنانچه در زمان انجام پروژه های مختلف، تصادفاً مقداری چسب سوپر به دستتان ‌چسبید، فقط کافی است که مقداری از این محصول را روی آن ناحیه اسپری کنید و با مالش دست ها به همدیگر، چسب جدا می شود.

پاک کردن لکه رنگ

اگر بر روی خودرو، لکه های رنگ مشاهده کردید، فقط کافی است که مقداری از این محصول را بر روی آن اسپری کنید و بعد با یک پارچه کهنه و تمیز آن را پاک کنید، این کار باعث از بین رفتن لکه های رنگ می شود.

در آوردن جواهرات تنگ

اگر احساس می کنید که حلقه و یا انگشتر به انگشتتان تنگ شده است. فقط کافی است که مقداری از آن را بر روی انگشتتان اسپری کنید و انگشتر از روی دستانتان سر می خورد و به راحتی جدا می شود.

پاک کردن لکه ها از توالت، سینک و وان حمام

به دلیل وجود مواد معدنی در آب، بیشتر سطوح چینی و سینک ظرفشویی لک می شوند و شما می‌توانید با اسپری مستقیم WD40 روی لکه ها آن ها را از بین ببرید و بعد با یک برس توالت آن ها را ضدعفونی کنید.

دقت داشته باشید که این محصول، به عنوان یک تمیز کننده ی توالت و میکروب کش محسوب نمی شود و فقط برای از بین بردن برخی لک های خاص مورد استفاده قرارمی گیرد.

استفاده در مصارف بهداشتی

با استفاده از این محصول، می توانید لوازم استیل مانند: یخچال، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، خشک کن و … را جرم زدایی کنید.

برای انجام این کار، باید این محصول را از فاصله ی ۲ تا ۳ اینچی بر روی سطح مورد نظر اسپری کنید و چند دقیقه اجازه دهید و بعد با یک تکه پارچه و یا اسفنج آن محل را تمیز کنید.

جلوگیری از زنگ زدگی لوازم و وسایل

این اسپری می تواند، از گسترش زنگ زدگی بر روی وسایل تان جلوگیری کند و برای انجام این کار هم بهتر است که، نوک داخلی نازل را ۲ تا ۳ اینچ دورتر از سطح فلزی نگه دارید و آن را با یک لایه ی نازک از این مایع پوشش دهید.
برای وسایل باغبانی و وسایل چمن زنی، خاک انداز، بیل، چنگک، اره و تیغه اره و هر نوع وسیله ای که در معرض آب یا آب و هوای مرطوب قرار داشته باشد نیز دارای کاربرد است.

جلوگیری از زنگ زدگی لوازم و وسایل

جلوگیری از زنگ زدگی لوازم و وسایل با اسپری

با این اسپری کاشی ها و سنگ ها را تمیز کنید

با این اسپری، می توانید آشپزخانه و یا کاشی های پاسیو را جرم گیری کنید و برای انجام این کار هم باید نازل را یک اینچ دور تر از کاشی ها یا سنگ ها نگه دارید و بر روی آن اسپری کنید. بعد از گذشت چند دقیقه، سطح مورد نظر را با آب و صابون بشویید.

نرم کردن زیپ

فقط کافی است که مقداری از این محصول را بر روی زیپ ژاکت اسپری کنید و آن را چند بار روی دندانه بالا و پایین کنید، زیپ نرم و به راحتی باز و بسته می شود.

پاک کردن خراش‌های کف زمین

اگر سطح زمین دچار خراشیدگی شده است و در اثر طی کشیدن پاک نمی شود، مقداری ا WD40 را بر روی زمین اسپری کنید و سپس آن را پاک کنید.

پاک کردن لکه‌های روغن

اگر بر روی زمین گاراژ، لکه های روغن ریخته باشد، می توانید از این محصول، بر روی آن ها اسپری کنید و بعد با آب بشوئید و بعد از خشک شدن آب لکه ها کاملا از بین می روند و نا پدید می شوند.

با این اسپری کاشی ها و سنگ ها را تمیز کنید

با این اسپری کاشی ها و سنگ ها را به راحتی تمیز کنید

پاک کردن لکه ناشی از رنگ مو

اگر جزء افرادی هستید که موهایتان را در خانه رنگ می کنید، ممکن است که مقداری رنگ بر روی حوله ها ریخته باشد و برای تمیز کردن این حوله ها، کافی است مقداری از محصول را بر روی لکه اسپری کنید و آن را به هم بمالید، سپس حوله را در ماشین لباسشویی بیندازید و یک دور با آب داغ بشویید.

این محصول بسیار کاربردی و مهم می باشد و در ذیل لیستی از دیگر کارهای مفیدی را که انجام می دهد را ذکر می کنیم:

  • روان‌کننده سریع شیرآلات
  • جلوگیری از یخ زدن قفل خودرو
  • جداکردن لگوهای به هم چسبیده
  • پاک کردن ماژیک و مداد رنگی از دیوارها
  • پاک کردن رنگ از روی چرم
  • پاک کردن گریس
  • روان کردن درپوش مخزن سوخت
  • تمیز کردن لکه های فرش
  • سالم نگه داشتن قسمت های چوبی ابزار دستی
  • جلوگیری از انباشته شدن برف بر روی پنجره
  • ممانعت از منجمد شدن قفل اتوموبیل
  • جدا کردن رنگ از چرم
  • تمیز کردن گریس

با توجه به مطالبی که در این مقاله ذکر کردیم، این اسپری wd-40 یکی از اسپری های محبوب برای مصارف خانگی انند: پاک کنندگی، روان کنندگی، چربی زدایی و … می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *