آموزش ابزارآلات

چه چیزهایی را نباید با کارواش خانگی شستشو دهید

چه چیزهایی را نباید با کارواش خانگی شستشو دهید

کارواش، یک ابزار حرفه ای برای شستشو می باشد و آب را با فشار خیلی زیاد خارج می کند و با همین فشار، می توانید تمام ناپاکی ها و کثیفی ها را از روی سطوح مختلف پاک کنید.

به وسیله ی این کارواش های خانگی می توانید مکان های دور از دسترس را تمیز کنید و گرد و خاک آن ها را از بین ببرید.

این کارواش ها، دارای دو مدل دینامی و ذغالی هستند و هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خود می باشند و در مکان های مختلفی هم مورد استفاده قرار می گیرند.

در زمان استفاده باید به یک سری نکات توجه داشته باشید و اینکه، بعضی از وسیله ها را نباید با این ابزار برقی شستشو دهید، زیرا فشار بالای آب باعث ایجاد یک سری مشکلات می شود.

وسایل ممنوعه برای شستشو با کارواش خانگی

وسایل و سطوح مختلفی هستند که در اثر شستشو با کارواش خانگی آسیب می بینند و از بین می روند. ما در این مقاله، وسایلی که نباید با کارواش خانگی شستشو دهید را بیان می کنیم:

کارواش های خانگی

کارواش های خانگی و عملکرد آنها

چوب های رنگ شده

یکی از سطوحی که نباید با کارواش خانگی شستشو دهید، چوب های رنگ شده می باشد و علت آن هم کنده شدن رنگ ها در اثر فشار بالای آب می باشد و باید مجددا هزینه کنید و آن ها را رنگ بزنید.

پنجره و شیشه ها

پنجره هایی که دارای جنس چوبی هستند و شیشه های شکننده دارند، در اثر برخورد فشار بالای آب، چوب آن ها از بین می رود و ممکن است شیشه بشکند و خطراتی را به همراه داشته باشد. پس توجه داشته باشید که پنجره هایی را که این ویژگی را دارند با کارواش خاگی شستشو ندهید.

دیوارهای قدیمی

دیوار های قدیمی، به دلیل فرسوده شدن مصالح و آجرهای به کار رفته در آن ها، در اثر برخورد فشار بالای آب، ممکن است که دچار آسیب و یا ریزش شوند. به همین دلیل دقت داشته باشید که این دیوارهای کهنه و قدیمی که در حال فرسوده شدن هستند را با کارواش های خانگی شستشو ندهید.

نماهای چوبی

دیوارها و نماهای چوبی را هم نباید با این کارواش های خانگی شستشو دهید، اگر چه با استفاده از این وسیله نماهای چوبی به راحتی تمیز می شوند، ولی چوب ها در مجاورت با آب خیس می شوند و از بین می روند. استفاده از این کارواش ها برای دیوارهای چوبی، باعث نفوذ آب به زیر لایه های آن ها می شود و به مرور زمان آن ها را از بین می برد و باید تعویض شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل نفوذ آب در داخل دیوارهای و نماهای چوبی، باعث رشد کپک های قارچی در آنجا می شود و مکانی برای رشد میکروب ها و باکتری ها فراهم می شود.

 نماهای چوبی

نماهای چوبی و دیوار های چوبی

پانل های الکتریکی

پانل های الکتریکی و کابل های برق، به صورتی طراحی شده اند که آب باران به داخل آن ها نفوذ نکند، ولی در اثر استفاده از کارواش های خانگی برای شستشوی آن ها، به دلیل شدت فشار بالای آب، ممکن است که باعث ایجاد ترک و شکاف شود و آب داخل آن ها نفوذ پیدا کند و خطرات جدی و اتصالات برقی به همراه بیاورد. به همین دلیل است که پانل های الکتریکی را نباید با کارواش های خانگی شستشو دهید.

دستگاه تهویه هوا

اگر دقت کرده باشید، پرده های این دستگاه های تهویه هوا به صورت نازک و شکننده می باشند و به همین دلیل برای تمیز کردن و شستن پره های گرد و خاک گرفته آن ها نباید از کارواش های خانگی استفاده کنید، زیرا شدت فشار بالای آب، باعث شکسته شدن و آسیب به این پره ها می شود.

لامپ ها و تجهیزات نوری

لامپ ها و تجهیزات نوری، در محوطه ی حیاط ، ویلاها و … بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند و دقت داشته باشید که هیچ گاه برای شستن آن ها از کارواش های خانگی استفاده نکنید، زیرا فشار بالای آب باعث شکستن، خرابی و نفوذ آب به داخل آن ها می شود و در نتیجه خرابی و خسارت به بار می آورد.

پوشش های آسفالتی

اگر سقف خانه ی شما پوشیده از آسفالت می باشد، برای شستشو از کارواش های خانگی استفاده نکنید، زیرا فشار بالای آب باعث از بین رفتن دانه های ریز درون آسفالت می شود و دیگر اینکه در یک مکان مرتفع مانند پشت بام، استفاده از این کارواش ها در زمان استفاده خطراتی را به همراه دارد، زیرا در زمان فشار ماشه و یا دکمه دستگاه، فشار بالای آب باعث بر هم خوردن تعادل می شود و خطرات جانی را به همراه می آورد.

پوشش های آسفالتی

پوشش های آسفالتی و پله های آسفالتی

رنگ های سربی

برای تمیز کردن رنگ های سربی، باید دقت خاصی داشته باشید و ایمنی مربوط به آن را رعایت کنید و هیچ موقع آن ها را با کارواش های خانگی تمیز نکنید، زیرا باعث انفجار در هوای مجاور و یا سطوح مجاورش می شود.

موجودات زنده

به این نکته ی مهم توجه داشته باشید که، با این دستگاه، حیوانات خانگی، انسان ها و گیاهان را شستشو ندهید.

نیروی آب حاصل از واشر فشار، باعث آسیب جسمی، نفوذ به سطح زیر پوست و از بین رفتن گیاهان می شود و در زمان استفاده باید از عینک ایمنی استفاده کنید و چشمان خود را از پرش خرده ها و آثار مخروبه در امان نگه دارید.

صفحات نقاشی شده

شستن صفحات نقاشی شده با کارواش های خانگی، به دلیل فشار بالای آب باعث کنده شدن رنگ آن ها می شود و برای شستشو بهتر است که جریان کم فشار آب استفاده کنید.

وسایل نقلیه

استفاده از کارواش های خانگی برای شستشوی وسایل نقلیه مخصوصا زیر کاپوت، مناسب نمی باشد و باعث فرورفتگی، ترک، شکاف و یا حتی تراشیدن رنگ می شود و اگر چنانچه قصد استفاده از این وسیله را برای شستشوی وسیله ی نقلیه ی خود دارید، بهتر است که دستگاه را بر روی فشار کم قرار دهید و در این حالت از آن استفاده کنید.

شستشوی ماشین ها در خانه

شستشوی ماشین ها در خانه با کارواش خانگی

ناودان ها

همانطور که می دانید، به وسیله ی این کارواش ها می توانید درون لوله های ناودان را به خوبی تمیز کنید، ولی دقت داشته باشید که این ناودن ها، قدرت تحمل در برابر طوفان های بارانی را دارند، ولی قدرت بالای فشار آب در کارواش ها را ندارند و باعث آسیب جدی به آن ها می شوند.

برای تمیز کردن بهتر است که ابتدا، زباله های باقی مانده را با دست بردارید و بعد با جریان کمتری از آب قسمت تمیز شده داخل آن را بشویید.

همان طور که در این مقاله بیان کردیم، کارواش‌های خانگی یکی از انواع ابزارهای برقی می باشند و برای تمیز کاری سطوح مختلف کاربردهای بسیار زیادی دارند، ولی باید توجه داشته باشید که برای تمام سطوح ها مورد استفاده قرار نمی گیرند و حتی باعث آسیب به آن ها می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *