آموزش ابزارآلات

چگونه چسب سنگ را پاک کنیم

چسب سنگ

معمولا در کار کردن با چسب، برای هر کسی پیش آمده است که مقداری از چسب بر روی سطوح، لباس، فرش، میز کار و … ریخته باشد و یا اینکه ممکن است اثر چسبی که برای نگه داشتن چیزی بر روی آن سطح مانده باشد، و این اصلا خوشایند نیست. همانطور که چسب دارای فواید بسیار زیادی می باشد، ممکن است آسیب هایی را هم به وجود آورد و روی لباس، فرش و وسایل ریخته شود. ریخته شدن آن بر روی فرش، لباس و … ممکن است یک فاجعه باشد.

زمانی که چسب بر روی محلی ریخته می شود، می توانید از راه های مختلفی برای پاک کردن آن استفاده کنید و این به جنس سطح مورد نظر بستگی دارد. برای پاک کردن انواع چسب بر روی سطوح و یا هر جایی که مانده باشد، راه های مختلفی وجود دارد و در این مقاله می خواهیم روش های پاک کردن چسب سنگ را توضیح دهیم.

چسب سنگ چیست:

چسب سنگ از موارد پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی می باشد و در فعالیت های ساخت و ساز یک مورد بسیار پر مصرف و تکنیکی می باشد. به محض استفاده خیلی سریع خشک می شود و بعد از خشک شدن دارای استحکام و قدرت بسیار بالایی می شود. این چسب سنگ دارای انواع مختلفی می باشد و در کلیه مراحل ساخت و ساز برای بهینه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل این چسب ها از ابتدایی ترین مرحله تا آخرین مراحل ساخت و ساز حضور پر رنگی دارند.

چسب سنگ دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی می باشد و در برابر عوامل ناپایدار جوی، تغییرات محیطی، نفوذ و رخنه آب، سرمای شدید و گرمای زیاد مقاومت بسیار بالایی دارد و بعد از خشک شدن بین صفر درجه تا مثبت ۶۰ درجه سانتی گراد مقاومت خود را حفظ می کند.

دیگر اینکه بعد از خشک شدن با حلال های شیمیایی مانند نفت، گازوئیل، اسیدها، گازها، روغن های متنوع با منشاء گیاهی و یا حیوانی و … آسیب نمی بیند و نقصی در آن ایجاد نمی شود. همچنین بعد از خشک شدن می توانید آن را تراشکاری کنید و ساب بزنید و یا اینکه می توانید با رنگ دلخواه خود آن را مخلوط کنید و بعد قطعات را با چسب رنگی اتصال دهید و آن را سمباده کنید. این محصول بهترین چسب برای چسباندن سنگ به سنگ دیگر می باشد.

انواع چسب سنگ

انواع چسب سنگ

بهترین چسب برای چسباندن سنگ:

چسب سنگ بر پایه رزین های اپوکسی و یا پلی استر می باشد و برای چسباندن و وصل کردن گرانیت، قطعات سیمانی پیش ساخته، سرامیک های بزرگ و صفحات بزرگ آهنی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر چنانچه مبنا و اصول ساخت این چسب ها اپوکسی باشد، مقاومت و پایداری آن نسبت به پلی استر بیشتر می باشد. در واقع چسب سنگ یک نوع ملات بر پایه اپوکسی می باشد و برای اتصال قطعات بزرگ و اجزای سخت کاربرد دارد.

یکی دیگر از ویژگی های چسب دارای پلی استر، ثابت ماندن حجم آن بعد از استفاده می باشد. این مورد باعث استفاده این محصول در مصارف صنعتی شده است. به همین دلیل برای پر کردن منافذ و روزنه های باز در بخش های گرانیتی، قطعات سیمانی و یا سیمانی و مدل سازی های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع چسب سنگ:

چسب خمیری: این چسب برای اتصال قطعات به دیوار و کف می باشد.

چسب پودری: این چسب یک محصول همه کاره در دو رنگ سیاه و سفید، برای هر نوع سنگ، کاشی، سفال و سرامیک می باشد.

چگونگی پاک کردن چسب سنگ

چگونگی پاک کردن چسب سنگ

چگونگی پاک کردن و رقیق کردن چسب سنگ:

چسب سنگ بر پایه اپوکسی ساخته می شود و چسبندگی بالایی برای سطوح سرامیکی و سنگی دارد و به هیچ وجه آب را خذب نمی کند.

این چسب به چوب، فلزات، شیشه، بتن، سرامیک ها و پلاستیک های سخت به وبی می چسبد و در برابر روغن ها، آب، اسیدهای رقیق، بازها و بیشتر حلال ها مقاومت دارد و به همین دلیل برای چسباندن کفپوش ها در سرویس ها و مکن های خیس مورد استفاده قرار می گیرد.

حلال این چسب، اترها مانند دی اتیل اتر می باشد و به وسیله آن می توانید این چسب را رقیق کنید. البته توجه داشته باشید که خارج کردن حلال و تغلیظ کردن دوباره چسب به راحتی انجام نمی شود و باید در آزمایشگاه ها به کمک روش های استخراج حلال انجام شود.

اگر به دنبال چسب سنگ با کیفیت هستید فروشگاه ابزار غفوری چسب سنگ جلاسنج کیلو و چسب سنگ جلاسنج ربعی پیشنهاد میدهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *