آموزش ابزارآلات

چه نوع متر لیزری بخریم

چه نوع متر لیزری بخریم

اندازه گیری یکی از مهم ترین ارکان ساخت تمام سازه های ساختمانی، چوبی و… می باشد. اندازه گیری با متر های نواری مشکلات زیادی دارد. عدم دسترسی به ابتدای محل اندازه گیری، سختی یادداشت و به خاطر سپردن اعداد، عدم دقت کافی متر نواری و … از مهم ترین مشکلات اندازه گیری با متر نواری هستند.

متر های لیزری بهترین جایگزین برای متر های نواری می باشند که فاقد هر کدام از مشکلات یاد شده هستند. اگر تمایل به خرید متر های لیرزی دارید مطمئنا با این سوال مواجه هستید که چه نوع متر لیزری بخریم تا همه توقعات ما را از یک متر پاسخگو باشد. داشتن درک درست از ویژگیهای یک متر لیزری به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب را در خرید متر لیزری داشته باشید.

متر لیزری چیست؟

متر لیزری یکی از ابزارهای اندازه گیری پر کاربرد در صنایع مختلف است که توسط مهندسان و استاد کاران مورد استفاده قرار میگیرد. در جلوی دستگاه متر لیزری، نور لیزری تعبیه شده است که توسط این نور به سمت محل اندازه گیری نشانه رفته و با فشردن دکمه موجود در روی دستگاه عمل اندازه گیری انجام می شود. متر های لیزری در انواع مختلفی بسته به نوع کاربرد، میزان اندازه ها و فواصل موجود می باشند.

برد متر لیزری

برد متر لیزری

برد متر لیزری:

برد متر لیزری عبارتند از میزان فاصله ای که از طریق لیزر قابل اندازه‌گیری است. به طور معمول دامنه اندازه گیری متر لیزری از ۲۰ تا ۱۵۰ متر به بالا است. برد متر های لیزری را بر اساس کارکرد آنها انتخاب می کنند.

به عنوان مثال افرادی که کار دکوراسیون داخلی انجام می‌دهند متر لیزری با برد ۲۰ یا ۳۰ متر برای آنها مناسب می باشد، برعکس مهندسان عمران از متر لیزری با بردهای بالاتر استفاده کنند.

اندازه:

مترهای لیزری اغلب در اندازه ای هستند که به راحتی در کف دست جا می گیرند، اما مدلهایی از لیزر متری وجود دارند که کمی بزرگتر از اندازه دست هستند. در هنگام خرید می توان با توجه به اندازه دست، راحتی نگهداری آن در دست، اندازه جعبه ابزار سایز مناسب را انتخاب نمود.

دقت متر لیزری:

یکی از اساسی‌ترین پارامترها در انتخاب متر لیزری دقت بسیار بالای آن می باشد. امروزه با وجود تکنولوژی های پیشرفته دقت متر ها از حداکثر ±۱ میلیمتر تا ±۲ میلیمتر متغیر است.

ذخیره اطلاعات و مقادیر اندازه گیری شده:

یکی از مهمترین ویژگی های مترهای لیزری قابلیت ذخیره داده ها و مقادیر اندازه گیری شده می باشد. برخی از آنها قابلیت ذخیره سازی را نداشته و برخی دیگر از متر های لیزری می توانند اندازه های زیادی را ذخیره سازی نمایند این قابلیت موجب تسریع و دقت در اندازه گیری می شود.

قابلیت انجام محاسبات با متر لیزری:

مترهای لیزری پیشرفته توانایی انجام محاسبات بسیار پیچیده مثل محاسبه مساحت، حجم، وتر مثلث (فیثاغورس)، محاسبه مساحت ذوزنقه و شیب را دارند. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد تا محاسبات پیچیده را که به صورت دستی وقت زیادی می گیرد، با سرعت و دقت بسیار بالایی انجام دهد.

قابلیت اتصال به تلفن همراه:

مترهای لیزری بسیار پیشرفته از طریق اپلیکیشن امکان اتصال به تلفن همراه را دارند. قابلیت اتصال به گوشی امکان محاسبات پیشرفته را فراهم نموده و همچنین می توان داده ها را با فرمت های مختلف از تلفن همراه استخراج نمود.

نور پس زمینه صفحه نمایش:

در صورتی که در محل های تاریک و فاقد نور از متر لیزری استفاده شود، وجود نور پس زمینه در صفحه نمایش جزو امکانات ضروری می باشد. بنابراین حتما قبل از خرید شرایطی که قرار است از متر لیزری استفاده نمایید را در نظر بگیرید.

نور پس زمینه صفحه نمایش

نور پس زمینه صفحه نمایش

مدت زمان نمایش اندازه:

اگر مدت زمان نمایش اندازه برایتان مهم است، بهتر است از متر های لیزری سریع استفاده نمایید. مثلا اگرقرار است اندازه های زیادی را بگیرید یا اجسامی که قصد اندازه گیری دارید زیاد ثابت نیستند، استفاده از یک متر لیزری سریع الزامی می باشد. این لیزر ها در مدت زمانی کمتر از یک ثانیه نتیجه را نمایش می دهند، اما نمایش اندازه با متر های لیزری عادی ممکن است چند ثانیه زمانبر باشد.

قابلیت ضد آب:

در صورتی که از متر در محیط مرطوب استفاده خواهید کرد، بهتر است از یک متر لیزری ضد آب استفاده نمایید.

ضمانت و خدمت پس از فروش:

یکی از مهم ترین ویژگیهایی که در هنگام خرید متر لیزری بایستی به آن توجه نمایید داشتن ضمانت و خدمات پس از فروش می باشد، تا بتوانید در صورت وجود عیب و یا اختلال در عملکرد از خدمات پشتیبانی آن استفاده نمایید.

فروشگاه ابزار غفوری ارائه دهنده خرید اینترنتی ابزار می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *