دسته بندی ها: آموزش ابزارآلات

قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال

روش های سرقت خودرو بسیار پیچیده شده است و سارقان خودرو به وسیله ترفندها و روش های مختلف و بدون کلید درب خودرو را باز می کنند، ولی امروزه قفل فرمان و قفل پدال که از انواع وسایل امنیتی برای خودرو می باشند و ضریب امنیت خودرو را افزایش داده است.

از دیگر دلایل افزایش سرقت خودرو بالا رفتن قیمت خودرو می باشد که باعث شده سارقان طمع بیشتری داشته باشند و به همین منظور قفل فرمان و قفل پدال از مهمترین لوازم امنیتی برای خودرو محسوب می شود. این وسایل، زمان سرقت را طولانی می کند و احتمال حضور صاحب خودرو و یا پلیس را بیشتر می شود.

در گذشته دزدگیر خودرو جلوی سرقت بسیاری از ماشین ها را می گرفت، ولی امروزه سارقان حرفه ای می توانند به راحتی دزدگیر خودرو را از کار بیندازند. به همین دلیل قفل فرمان و یا قفل پدال از وسایلی می باشد که سرقت خودرو را برای سارقان سخت می کند.

مزایا و معایب استفاده از قفل فرمان:

در صورت استفاده از قفل فرمان دیگر امکان استفاده از خودرو و رانندگی وجود ندارد و اگر چنانچه سارقان وارد خودرو بشوند و بتوانند بدون سوئیچ ماشین را روشن کنند باز هم نمی توانند ماشین را سرقت کنند. ولی اگر سارق خودرو حرفه ای باشد می تواند با استفاده از شاه کلید، قفل فرمان را باز کند و یا حتی قربیلک فرمان را از جای خود به طور کامل در می آورند و و با قربیلکی که به همراه دارند خودرو را به سرقت می برند.

قفل فرمان برای مراقبت از خودرو استفاده می شود و سرقت خودرو را به تاخیر می اندازد و بسته بودن این وسیله بر روی خودرو باعث به تاخیر انداختن و طولانی شدن زمان سرقت می شود و اینکه ممکن است که سارق از سرقت خودرو منصرف شود.

مزایا و معایب قفل پدال

مزایا و معایب قفل پدال:

استفاده از قفل پدال باعث می شود که امکان دسترسی به پدال خودرو وجود نداشته باشد و مانع سرقت خودرو می شود. البته دقت داشته باشید که سارقان با کمی تلاش می توانند قفل پدال را هم مانند قفل فرمان باز کنند، ولی محدودتر می باشد، زیرا خم شدن و محدود شدن باعث گیر افتادن سارقان می شود. به همین دلیل باعث ریسک بیشتری برای سارقان شده است. دقت داشت باشید که هر دو نوع این ابزار تنها ممکن است که مدت زمان مورد نیاز سرقت را برای سارقان افزایش دهد.

در صورت بسته بودن قفل پدال، سارق مجبور می شود که برای باز کردن تلاش کند و داخل ماشین بنشیند و این کار باعث عدم دید کافی به بیرون می شود و نمی تواند در صورت آمدن صاحب خودرو به سرعت فرار کند. این وسیله باعث می شود که سارق فقط وسایل داخل خودرو را سرقت کند.

راه های جلوگیری از سرقت خودرو:

  • خودرو خود را همیشه در اماکن روشن و پر رفت و آمد پارک کنید.
  • برای بالا رفتن امنیت خودرو از قفل فرمان و یا قفل پدال استفاده کنید.
  • استفاده از دریاب خودرو خیال شما را برای احتمال دزدی خودرو راحت می کند.
  • در جایی خودرو را پارک کنید که پشت خودرو خالی نباشد و خودروی دیگری پارک شده باشد.
  • دقت داشته باشید که هیچ زمانی خودرو را روشن و با سوئیچ روی خودرو، حتی برای مدت زمان بسیار کوتاه رها نکنید.

خرید قفل پدال سولکس

قفل فرمان

نحوه بستن قفل فرمان:

قفل فرمان دارای دو قسمت داخلی در دو طرف خود می باشد و این دو قسمت به فرمان خودرو گیر می کند و قفل می شود. این وسیله دارای یک قسمت بیرونی به نام دسته می باشد و به آن قفل دستگیره می گویند و با کلید بسته می شود.

برای بسته شدن می توانید یک قسمت را به طرف شیشه تنظیم کنید و طرف دیگر را برای بسته شدن به سمت فرمان بکشید و تنظیم کنید و بعد از تنظیم کردن می توانید آن را قفل کنید.

برای باز کردن آن هم می توانید ابتدا به وسیله کلید قفل فرمان، آن را باز کنید و دو طرف را به سمت قفل جمع کنید و قفل فرمان باز می شود و می توانید خودرو را روشن کنید به مسیر خود ادامه دهید.

نحوه بستن قفل پدال:

انواع قفل پدال در بازار وجود دارد که بستن آن هم بسیار ساده و راحت می باشد و به راحتی می توانید پدال خودرو را قفل کنید و با اطمینان خودرو را رها کنید. برخی از قفل های پدالی هم در بازار موجود می باشد که هم زمان یک سر آن به پدال وصل می شود و یک سر دیگر آن به فرمان ماشین وصل می شود و این مدل نیز بسیار کارآمد و خیکی محکم می باشد.

خرید قفل فرمان دوبل لوکمس

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده اند*

آخرین نوشته ها

معرفی ابزارهای مورد نیاز برای ساخت کابینت

نجاری و ساخت کابینت به فرایند طراحی، ساخت و نصب کابینت‌های چوبی یا دیگر مواد…

3 ماه قبل

انواع انبردست و سیم چین

انبر دست، یک ابزار دستی است که عموماً از فلز، فولاد یا چوب ساخته می‌شود.…

3 ماه قبل

انواع انبردست صنعتی

انبر دست صنعتی یک ابزار دستی است که برای انجام کارهای سنگین یا دقیق در…

3 ماه قبل

چسب دوقلو چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب ها در زندگی ما نقش مهمی دارند و در منازل و صنایع مختلف مانند:…

3 ماه قبل

راهنمای خرید و معرفی ضروری ترین ابزار مورد نیاز خودرو

ابزار به هر وسیله یا ویژگی کمکی اطلاق می‌شود که برای انجام یک کار یا…

4 ماه قبل

راهنمای خرید انواع مبدل برق خودرو

مبدل برق خودرو یک دستگاه الکترونیکی است که وظیفه تبدیل جریان مستقیم (DC) برق خودرو…

4 ماه قبل