آموزش ابزارآلات

عملکرد ابزار برقی در بهبود کارایی

عملکرد ابزار برقی در بهبود کارایی

اختراع برق، باعث شده است که انسان ها یک شبه ره صد ساله را طی کنند و ابزارهایی را که در سرعت، کیفیت و هزینه بسیار تاثیر گذار می باشند را اختراع کنند.

دنیای ابزار برقی بسیار بزرگ و گسترده است و در طول روز بارها و بارها هر فرد عادی که آشنایی کمی با تکنولوژی داشته باشد از این ابزارهای برقی استفاده می کند.

ابزارهای برقی به قدری گسترده شده است، که دیگر انجام کارهای روزمره بدون این ابزار و وسایل برقی به نظر غیر ممکن می‌رسد و بیشتر در کارهای فنی، صنعتی، کارگاهی و … مورد استفاده قرار می گیرند و سرعت بیشتری به کارها می دهند.

این ابزارها، کارهای بسیار زیادی مانند: اره کردن، سوارخ کردن، جوش دادن، برش دادن، رنده کردن، سنباده زدن، فرزکاری، دریل کردن و… انجام می دهند و اگر بخواهیم این کارها را با دست و حتی ابزار دستی انجام دهیم زمان و انرژی زیادی صرف می شود.

با آمدن این ابزارهای برقی، سبک، خوش ‌دست، ایمن و … فعالیت‌هایی که بسیار سخت و طاقت ‌فرسا بود، بسیار سهل و آسان شده است.

انتخاب درست با شناخت کافی ابزار برقی

تکنولوژی ابزارهای برقی بسیار پیشرفت کرده است و این پیشرفت باعث عملکرد و نتیجه ی بهتر کاربران شده است.

برای انتخاب درست از این ابزارها، باید شناخت کافی از آن ها داشته باشید و بر اساس نیاز این ابزارها را انتخاب کنید و درست و اصولی از آن ها استفاده کنید

ابزارهای برقی صنعتی و نیمه صنعتی، به دلیل قیمت بالایی که دارند، به صورت ماندگار هستند و در مدت زمان کوتاه تعویض نمی شوند و برای خرید آن ها هم بهتر است که نوع با کیفیت آن ها را انتخاب و تهیه کنید.

برخی از ابزارها هم هستند که دارای وزن بالایی می باشند و تقریبا در یک جا ثابت هستند و قابل حمل نمی باشند. این ابزارها برای کارهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

انتخاب درست با شناخت کافی ابزار برقی

انتخاب درست با شناخت کافی ابزار برقی

ابزارهای برقی همراه با کاربرد بالا

یکی از این ابزارهای برقی بسیار پر کاربرد، که هم در خانه و هم در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، دریل می باشد و برای سوراخ کردن و ایجاد حفره، باز و بسته کردن پیچ و مهره‌ها با سرعت بالا مورد استفاده قرار می گیرد و دارای انواع و اقسام بسیار زیادی می باشد.

هر کدام از این دریل ها، با کیفیت، کارایی و قدرت‌های متنوع تولید شده است و با توجه به نیاز و فعالیت مورد نظر خود می توانید مدلی از آن را انتخاب کنید.

فرز برقی، یکی دیگر از این ابزارهای برقی پر کاربرد می باشد و در صنایع گوناگون و ساختمان سازی برای تراشکاری و برشکاری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به وسیله ی این دستگاه ها، برشکاری و تراشکاری با دقت بالایی انجام می شود و با توجه به تنوع بسیار بالای این ابزار در بازار، می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید و آن را تهیه کنید.

اره فارسی بر، هم از ابزارهای پر کاربرد در صنایع مختلف و نجاری می باشد و به صورت رومیزی ساخته می‌شود که از یک اره ظریف بُر پشت‌ دار و یا بدون ‌پشت تشکیل ‌شده و بر روی بازوی آن، میله‌های متحرکی قرار می‌گیرد و به وسیله ی آن می توانید برش هایی با زاویه ی ۴۵ درجه انجام دهید.

انتخاب ابزارهایی با استانداردهای بین‌المللی

در زمان انتخاب و تهیه ابزار برقی، باید به نوع کار و پروژه ی مورد نظر خود آگاه باشید، تا بتوانید ابزاری مناسب همراه با کیفت بالا و کارکرد مناسب را خریداری کنید.

ابزارهای برقی که به وسیله ی شرکت‌های معتبر تولید و روانه بازارهای بین‌المللی می‌شوند بدون شک، دارای استانداردهای بین المللی هستند و ایمنی مورد نیاز را دارند.

ابزار برقی مورد نظر خود را از کمپانی‌های شناخته شده جهانی که در این زمینه سال‌هاست شهرت دارند تهیه کنید.

دوام و کیفیت بالای این ابزارهای برقی، باعث طول عمر بالای آن ها می شود و نیاز به تعمیر، نگه داری و تعویض مجدد ندارد.

انتخاب ابزارهایی با استانداردهای بین‌المللی

انتخاب ابزارهایی با استانداردهای بین‌المللی

مزایای ابزار برقی

یکی از مهم‌ترین مزیت‌ های ابزار برقی این است که همیشه به یک منبع تغذیه با ثبات و مطمئن متصل می شوند و هیچ وقت انرژی آن ها تمام و عملکرد آن ها محدود نمی شود.

گشتاوراین ابزارهای برقی همیشه بیشتر از ابزارهای شارژی با عملکرد مشابه می باشد و به صورت پیوسته و مدام کار می کنند.

معرفی ابزارهای برقی

در ذیل چند تمونه از این ابزارهای پر کاربرد برقی را بیان می کنیم:

  • دریل الکتریکی: برای ایجاد سوراخ در انواع مواد مختلف مانند: چوب، فلز و پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد و معولا به یک موتور و سه نظام مجهز می باشد.
  • فرز برقی: برای برش مواد سخت و سبک مانند چوب، فلز، پلاستیک و سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد و دارای یک تیغه ی برش است و با سرعت بالا می چرخد.
  • سنگ ‌زنی برقی: این ابزار برقی، برای سنگ ‌زنی، تراشیدن و شکل ‌دهی به سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و دارای یک دیسک سنگ ‌زنی همراه با سرعت بالا می باشد.
  • ماشین‌های جوشکاری: این ابزار برای جوشکاری و اتصال دادن قطعات فلزی به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد و فلزات را با استفاده از حرارت و فشار، به هم می چسباند و اتصال دائمی به وجود می آورد.
  • تراشکار برقی: این ابزار برای تراشیدن و شکل ‌دهی به قطعات فلزی مورد استفاده قرار می گیرد و با استفاده از یک تیغه ی تراشکار و یک موتور الکتریکی کار می کند.
نحوه نگه داری و تعمیرات ابزارهای برقی و الکتریکی

نحوه نگه داری و تعمیرات ابزارهای برقی و الکتریکی

نحوه نگه داری و تعمیرات ابزارهای برقی و الکتریکی

ابزارهای برقی و الکتریکی، به دلیل تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی با سیستم عامل بسیار پیچیده‌ تری روبرو هستند و به همین دلیل، نگه داری و تعمیرات آن ها بسیار حیاتی است. در ذیل نکات مهم برای نگه داری از آن ها را بیان می کنیم:

  • نگهداری منظم: باید به عنوان یک کاربرد از این وسایل به درستی استفاده کنید و همیشه آن ها را تمیز نگه دارید.
  • تعویض قطعات خراب: برای تعمیر ابزارهای برقی و الکتریکی، باید عیب و خرابی آن ها را پیدا و سپس قطعات معیوب را تعویض کنید.
  • تنظیم کنترل‌های الکتریکی: برای استفاده ی درست از ابزارهای الکتریکی، باید کنترل‌های الکتریکی را به درستی تنظیم کنید.
  • محافظت از سیم‌های برقی: سیم‌های برقی این ابزارها، بسیار مهم هستند و در صورت خراش، بریدگی و یا ترک برای جلوگیری از حوادث جدی مانند: برق گرفتگی، آتش‌سوزی و یا صدمات جسمانی باید تعویض شوند.

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا، در زمینه ی استفاده از ابزارهای برقی، استفاده از تجهیزات ایمنی هم بسیار مهم و ضروری می باشد و باید به صورتی طراحی شده باشند که از حوادث و صدمات جسمانی جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *