آموزش ابزارآلات

علف زن بنزینی یا برقی کدام بهتر است

علف‌ زن یک وسیله ی کاربردی برای اصلاح باغات و یا زمین‌های کشاورزی کوچک می باشد و با توجه به انواع مختلفی که دارد، باید در زمان خرید برخی نکات و اصول را رعایت کنید تا بتوانید بهترین خرید با کارایی بالایی را داشته باشید.

علف زن ها، دارای انواع مختلفی می باشند و به وسیله ی آن می توانید گیاهان فاقد ساقه ی سخت را کوتاه کنید و با توجه به مدل آن برای تامین انرژی از گازوئیل، بنزین و برق استفاده می کند.

توجه داشته باشید که این علف زن ها چه بنزینی و چه برقی دارای اساس کار واحدی می باشند و نیروی محرکه ی تولید شده به وسیله ی موتور، توسط یک محور بلند به سر دوار علف ‌زن که در انتهای آن قرار دارد انتقال داده می شود و سر دوار وسیله از چرخش‌های مداوم خود برای حرکت دادن نخ‌ علف ‌زن استفاده می کند و در نهایت گیاهان را تکه تکه می کند.

نیروی سانتریفیوژی نخ که نشات گرفته شده از چرخش سریع و مداوم این علف زن ها می باشد به صورت تیغی برنده عمل می کند و زمینه ساز برش سطح گیاه می شود.

دستگاه علف زن و استفاده از آن

این ابزار، در کارهای کشاورزی و باغبانی مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می شود که این کار را با سرعت بیشتر، اتلاف زمان کمتر و صرف انرژی کمتر انجام دهید.

دستگاه های علف زن به دو صورت بنزینی و برقی در بازار وجود دارند و برای کشاورزی و باغبانی استفاده می شوند. البته نه تنها کوتاه کردن علف ها به وسیله ی این دستگاه انجام می شود، بلکه چمن ها و درختچه های تزئین شده در فضای سبز را هم به وسیله ی این دستگاه ها زیبا و آراسته می کنند.

چمن ها به صورت هر روزه رشد می کنند و همچنین در باغ ها و زمین های کشاورزی علف های هرز، گیاهان خودرو و ناخواسته به وجود می آیند و با استفاده از این دستگاه می توانید از شر آن ها خلاص شوید.

مردی که باتری را در ماشین چمن زنی برقی می گذارد

دستگاه علف زن برقی

همانطور که در بالا هم ذکر کردیم، دارای دو مدل علف زن برقی و بنزینی می باشیم و همانطور که از نام آن مشخص می باشد، انرژی خود را به وسیله ی نیروی برق تامین می کنند و برای هرس کردن علف های هرز موجود در باغات و … مورد استفاده قرار می گیرد.

این علف زن های برقی نیز خود دارای دو نوع شارژی و سیمی می باشند و برقی آن دارای موتور الکنریکی است و انرژی کار را به وسیله ی انرژی الکتریسیته تامین می کند.

این دستگاه، همیشه باید به یک منبع تغذیه وصل باشد و به همین دلیل وجود یک پریز برق در نزدیکی دستگاه الزامی می باشد. علف زن های شارژی به برق نیازی ندارند و انرژی لازم را به وسیله ی باتری تامین می کنند.

علف زن برقی از لحاظ کاربری به دو دسته ی دوشی و پشتی تقسیم می شود و در زمین های کشاورزی و باغات با حجم کم، کوتاه کردن علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های علف زن های برقی:

این علف زن ها دارای وزن کمتری می باشند و باعث می شود که کاربران در زمان کار کردن با آن انرژی کمتری را مصرف کنند و دیرتر خسته شوند.

علف زن برقی از الکتریسیته انرژی خود را تامین می کند و باعث می شود که آلودگی کمتری ایجاد کند.

برای استفاده در زمین و باغات کوچک مناسب می باشد.

محدودیت های علف زن برقی

  • از این دستگاه نمی توانید، در زمین هایی با مساحت بالا استفاده کنید و این محدودیت برای هر دو نوع برقی و شارژی می باشد.
  • این دستگاه به دلیل کوتاهی سیم برق دارای محدودیت فضا دارد.
  • هر چقدر که باتری آن دارای ظرفت بالایی باشد، باز هم محدودیت دارد و برای شارژ مجدد، مستلزم صرف وقت می باشد، در نتیجه فرایند هرس کردن علف ها طولانی مدت می شود.

بنزین با ماشین چمن زنی

انواع علف زن برقی

همانطور که از نام این علف زن ها مشخص می باشد، از الکتریسیته برای تأمین انرژی موتور استفاده شده است و دارای موتور الکتریکی می باشد و در آن ترکیب سیم‌ پیچ و آهنربا باعث ایجاد نیروی خروجی می شود.

انواع علف زن برقی به شرح ذیل می باشد:

  • علف ‌زن سیمی: در این نوع ابزار، برای تأمین انرژی باید با سیم به پریز برق متصل شود. این موضوع باعث کاهش محدوده ی عملیات می شود به همین علت برای باغ‌ها و زمین‌های بزرگ و با مساحت زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد، زیرا در هر حالت با محدودیت طول سیم مواجه می شوید.
  • علف‌ زن باتری‌دار: این ابزار نیازی به پریز برق ندارد و دایره ی عملیاتی آن تقریبا نامحدود می باشد و فقط به مدت زمان شارژ باتری بستگی دارد.

علف ‌زن بنزینی

این نوع از علف زن ها، به وسیله ی بنزین کار می کنند و دارای تفاوت ‌های بسیار جزئی در بخش احتراق با مدل‌های گازوئیلی می باشند و انواع ذکر شده در ذیل تقسیم می شوند:

  • علف ‌زن بنزینی دو زمانه: این مدل از علف زن ها، برای تولید نیرو دارای موتور دو زمانه می باشند و احتراق در دو مرحله انجام می گیرد و به همین دلیل برخی مزیت‌ها و معایب در آن ها وجود دارد. به دلیل اجزای کمتری که در دل آن ها جا گرفته است، معمولاً وزن کمتری نسبت به مدل‌های چهار زمانه دارند اولی راندمان آن ها از مدل چهار زمانه کمتر و مصرف سوخت آن بیشتر می باشد.
  • علف ‌زن بنزینی چهار زمانه: این نوع از علف زن ها، دارای موتور چهار زمانه می باشند و احتراق در آن ها کاملا متفاوت است. به همین دلیل راندمان و قدرت بالایی در آن ها وجود دارد و باعث می شوند که کار به سهولت انجام شود. در این مدل، دیگر نیازی به قاطی کردن بنزین و روغن نمی باشد.

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا، دیگر انواع علف زن ها را کاملا می شناسید و از برتری، مزیت ها و محدودیت های هر کدام از آن ها را می دانید.

هر کدام از آن ها، دارای برتری و محدودیت هایی می باشند و در شرایط و مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده اند*

نوشته شده توسط :
تحریریه ابزار غفوری

آخرین نوشته ها

معرفی ابزارهای مورد نیاز برای ساخت کابینت

نجاری و ساخت کابینت به فرایند طراحی، ساخت و نصب کابینت‌های چوبی یا دیگر مواد…

3 ماه قبل

انواع انبردست و سیم چین

انبر دست، یک ابزار دستی است که عموماً از فلز، فولاد یا چوب ساخته می‌شود.…

3 ماه قبل

انواع انبردست صنعتی

انبر دست صنعتی یک ابزار دستی است که برای انجام کارهای سنگین یا دقیق در…

3 ماه قبل

چسب دوقلو چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب ها در زندگی ما نقش مهمی دارند و در منازل و صنایع مختلف مانند:…

3 ماه قبل

راهنمای خرید و معرفی ضروری ترین ابزار مورد نیاز خودرو

ابزار به هر وسیله یا ویژگی کمکی اطلاق می‌شود که برای انجام یک کار یا…

4 ماه قبل

راهنمای خرید انواع مبدل برق خودرو

مبدل برق خودرو یک دستگاه الکترونیکی است که وظیفه تبدیل جریان مستقیم (DC) برق خودرو…

4 ماه قبل