دسته بندی ها: آموزش ابزارآلات

راهنمای خرید شیر ظرفشویی

یکی از مواردی که باید در زمان خرید شیر ظرفشویی به آن توجه داشته باشید، ابعاد و اندازه شیر طرفشویی می باشد. قبل از خرید شیر یابد، ارتفاع لازم برای شستشو و پر کردن ظرف ها را در نظر داشته باشید و همچنین اندازه ارتفاع شیر از سطح سینک ظرفشویی تا بالای علم را لحاظ کرده باشید.

هر چقدر که میزان ارتفاع علم سر شیر بیشتر باشد، قرار دادن قابلمه های بزرگ و شستشوی آن ها راحت تر می شود. دقت داشته باشید که اگر در بالای شیر ظرفشویی قفسه و کابینت قرار دارد، حتما به اندازه و ارتفاع آن توجه داشته باشید و نسبت به اندازه بین کابینت سینک و کابینت بالایی تناسب برقرار باشد.

یکی دیگر از نکات مهم در زمان خرید شیر ظرفشویی، فاصله افقی از آب ریز تا محل نصب شیر می باشد، به زبان دیگر، یعنی اینکه شیر ظرفشویی به چه اندازه درون سینک قرار دارد. این بعد و اندازه از شیر باید با اندازه سینک هماهنگ باشد. زیرا عدم هماهنگی باعث بیرون ریختن آب از سینک به جلو و یا عقب می شود.

اگر سینک ظرفشویی شما دو و یا سه لگنه می باشد باید اطمینان داشته باشید که آب ریزش شیر به همه لگن های سینک برسد و آب در راستای خروجی سینک قرار بگیرد.

نکته دیگری که بسیار مهم می باشد و باید قبل از نصب شیر به آن توجه داشته باشید، فاصله اهرم از پشت دیوار می باشد و زمانی که شیر را نصب کرده اید و آن را باز می کنید و می چرخانید، اهرم آن به دیوار برخورد نداشته باشد و فضای کافی برای چرخش داشته باشد. اگر سینک و دیوار این فضای کافی را نداشته باشد باید شیری را انتخاب کنید که حرکت دسته آن به سمت جلو باشد.

در کشورما معمولا شیر ظرفشویی از جنس استیل و برنج تهیه می شود و دارای انواع رنگ ها از جمله: کروم، کروم ماتف طلایی، طلایی مات، سفید و … می باشد و بر اساس نوع سلیقه و هماهنگی با سیستم آشپزخانه می توانید آن را تهیه کنید.

موارد مورد توجه برای خرید شیر ظرفشویی

موارد مورد توجه برای خرید شیر ظرفشویی:

یکی از موارد دیگری که در زمان خرید شیر ظرفشویی باید به آن دقت کنید، استاندارد بودن این محصول می باشد و در ذیل کلیه موارد مورد توجه را توضیح می دهیم:

  • جنس شیرآلات استاندارد: ماده اولیه اکثر شیرآلات موجود در بازار آلیاژ شمش برنج و مس و میزان کمی سرب می باشد. همچنین قطعات به کار رفته در آن هم باید دارای نشان استاندارد باشد.
  • قیمت شیرآلات استاندارد از ارزان تا لوکس: برای انتخاب شیرآلات به کیفیت آن نیز توجه داشته باشید و و با انتخاب نادرست دچار تعویض و تعمیر شیر ظرفشویی نشوید.
  • زیبایی و طراحی خاص شیرآلات: دکوراسیون خانه شما بیانگر سبک خاص و سلیقه شما می باشد و می توانید با توجه به نوع سلیقه و دکوراسیون آشپزخانه خود این شیر را انتخاب کنید.
  • مصرف بهینه آب: با توجه به بحران کمبود آب موجود در کشور، بهتر است که شیرآلات کم مصرف را انتخاب کنید.
  • دوام شیرآلات ظرفشویی: بهتر است برای انتخاب به دوام و استاندارد بودن شیر و لوازم جانبی دقت داشته باشید.
  • سهولت کاربرد: شیرآلات اهرمی، با مخلوط کردن آب سرد و گرم و استفاده از یک دسته برای تنظیم فشار و دمای آب گزینه بسیار مناسبی می باشد.
  • نوع آبکاری و رنگ شیرآلات ظرفشویی: رنگ شیر ظرفشویی را می توانید با توجه به نوع و رنگ دکوراسیون و کابینت های آشپزخانه انتخاب کنید.
  • ارتفاع علم شیرآلات ظرفشویی: شیرهای ظرفشویی دارای سایزهای مختلفی می باشند و باید بر اساس ارتفاع کابینت و فضای بین سینک و کانینت و قفسه بالای آن، اندازه شیر را انتخاب کنید تا شیر به راحتی فضا برای چرخش داشته باشد.
  • نصب آسان و بی دردسر شیر ظرفشویی: برای انتخاب شیر ظرفشویی به نصب آسان آن توجه داشته باشید.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش شیر ظرفشویی: از دیگر موارد مورد توجه، ضمانت و خدمات پس از فروس شیر ظرفشویی می باشد.

انواع شیر ظرفشویی

انواع شیر ظرفشویی از لحاظ نصب:

شیرآلات ظرفشویی آشپزخانه از نظر نصب به سه دسته تقسیم می شوند:

  • شیر ظرفشویی نصب روی سینک
  • شیر ظرفشویی نصب روی صفحه کابینت
  • شیر ظرفشویی دیواری

انواع شیر ظرفشویی از نظر نوع کاربرد:

۱- شیر ظرفشویی لمسی

۲- شیر ظرفشویی شلنگ دار

شیر ظرفشویی فنری

شیر ظرفشویی فنری:

شیرآلات فنری در آشپزخانه های مدرن و امروزی بسیار پر کاربرد می باشند و کار کردن و شستشوی ظروف را به ساده ترین و راحت ترین شکل تبدیل کرده است. علم سر این شیرآلات فنری ارتفاع بلندی دارد و به وسیله آن می توانید ظروف بزرگ  قابلمه های بزرگ را به راحتی شستشو دهید.

آب ریز بالای شیر دارای چند حالت اسپری می باشد و در حالت دلخواه خود می توانید به یک دکمه آن را تنظیم کنید. به دلیل محبوبیت و کاربرد فراون این شیرهای فنری، تولید کنندگان به دنبال طراحی مدل های متنوع شیرآلات می باشند.

خرید علم ظرفشویی بلند مدل کبری

خرید علم فنری شیر ظرفشویی

شیر فنری چیست:

شیر فنری داری علمی بلند می باشد و دارای حالت ارتجاعی و فنری است. علم سر شیر دارای یک شیلنگ ریز بافت می باشد و جنس آن هم بسیار مقاوم  است. برای حرکت دادن علم فنر، باید بخش آب ریز را کمی به سمت پایین بکشید و علم را از گیره جدا کنید.

علمک سر شیر ظرقفشویی قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را ندارد، ولی با آن می توانید تقریبا تمام سینک را شستشو دهید و آن را تمیز کنید.

ارتفاع شیر فنری ظرفشویی

ارتفاع شیر فنری ظرفشویی:

ارتفاع شیر فنری معمولا بیشتر از دیگر شیرآلات ظرفشویی می باشد و سهولت بیشتری را برای شستشو و نظافت سینک و ظروف فراهم می کند. بلندی علم این شیرآلات ظرفشویی قابلیت شستشوی ظروف بزرگ و حتی قابلمه ها را فراهم می کند و دیگراحتیاج به حمل ظروف بزرگ به مکان دیگری برای شستشو نمی باشد.

مزیت شیرآلات فنری ظرفشویی:

  • قابلیت چرخش به قسمت های مختلف سینک را دارد.
  • با جدا کردن علم از شیر می توانید تمام قسمت های مختلف سیک را تمیز کنید.
  • ظروف بزرگ و قابلمه های بزرگ را می توانید به راحتی شستشو دهید.
  • این شیرها دارای ارتفاع بلندی می باشد.
  • به راحتی می توانید کتری را پر از آب کنید.

شیرآلات فنری و حالت های مختلف ریزش آب

شیرآلات فنری و حالت های مختلف ریزش آب:

شیرآلات فنری معمولا داری چند حالت برای ریزش آب می باشند و به وسیله یک دکمه می توانید بر اساس نیاز خود، آن را تغییر دهید و در حالت مورد نیاز آن را تنظیم کنید.

حالت اسپری، باعث مصرف آب به صورت بهینه می شود و از پاشیدن آب به اطراف جلوگیری می کند. البته توجه داشته باشید که پاشش آب و خیس شدن اطراف سینک به عمق آن سینک بستگی دارد.

معایب شیرآلات فنری:

 شیرآلات فنری در بعضی مواقع دارای معایبی هم می باشند. دقت داشته باشید که علمک شیر ظرفشویی در گیره خود محکم باشد و به راحتی برداشته شود و در جای خود قرار گیرد. دیگر اینکه اندازه علمک شیر با اندازه سینک هم خوانی داشته باشد.

شیرهای فنری ظرفشویی بدون کیفیت، در جای خود به خوبی چفت نمی شوند و مانند آویز در جای خود حرکت می کند. به همین دلیل در زمان خرید به کیفیت شیر دقت داشته باشید.

نکته دیگری را که باید به آن دقت کنید این است که، این شیرهای فنری برای آشپزخانه های خیلی کوچک منسب نمی باشد، زیرا سینک این آشپزخانه ها کوچک می باشد و این شیرها برای سینک های کوچک مناسب نمی باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده اند*

آخرین نوشته ها

معرفی ابزارهای مورد نیاز برای ساخت کابینت

نجاری و ساخت کابینت به فرایند طراحی، ساخت و نصب کابینت‌های چوبی یا دیگر مواد…

3 ماه قبل

انواع انبردست و سیم چین

انبر دست، یک ابزار دستی است که عموماً از فلز، فولاد یا چوب ساخته می‌شود.…

3 ماه قبل

انواع انبردست صنعتی

انبر دست صنعتی یک ابزار دستی است که برای انجام کارهای سنگین یا دقیق در…

3 ماه قبل

چسب دوقلو چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب ها در زندگی ما نقش مهمی دارند و در منازل و صنایع مختلف مانند:…

3 ماه قبل

راهنمای خرید و معرفی ضروری ترین ابزار مورد نیاز خودرو

ابزار به هر وسیله یا ویژگی کمکی اطلاق می‌شود که برای انجام یک کار یا…

4 ماه قبل

راهنمای خرید انواع مبدل برق خودرو

مبدل برق خودرو یک دستگاه الکترونیکی است که وظیفه تبدیل جریان مستقیم (DC) برق خودرو…

4 ماه قبل