دسته بندی ها: آموزش ابزارآلات

راهنمای خرید بخاری برقی

با شروع فصل سرما باید به فکر وسایل گرمایشی باشید و در کشور ما نیز انواع وسایل گرمایشی مانند: شوفاژ، بخاری گازی، انواع هیتر و بخاری برقی وجود دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. بخاری برقی وسیله ای گرما زا می باشد به وسیله استفاده از برق تولید گرما می کند. این نواع بخاری ها برای فضاهای کوچک مانند: اتاق، دفتر کار و … طراحی شده است.

برای خرید بخاری برقی ابتدا باید به اندازه محیط برای گرما توجه داشته باشید و ابعاد محیط را در نظر بگیرید. اگر برای یک فضای کوچک، بخاری برقی بزرگی خریداری کنید، باعث هدر رفتن انرژی زیادی می شوید و برعکس بخاری برقی کوچک در فضای بزرگ، جوابگو نمی باشد و آن فضا را گرم نمی کند.

در بازار انواع و اقسام بخاری برقی وجود دارد و به دلیل تنوع بسیار زیاد آن ممکن است که خرید یک بخاری برقی برای فضای مورد نظرتان کمی مشکل باشد. در این مقاله به شما کمک می کنید که بخاری برقی مناسب با فضای مورد نظر را بتوانید به راحتی تهیه کنید.

بر اساس اصول علمی، یک بخاری برقی ۱۵۰۰ واتی می تواند یک فضای حدود ۵ متری را گرم نگه دارد. بخاری برقی ها با استفاده از فناوری مختلف، اتاق ها و فضای مورد نظر را گرم می کنند. برخی از آن ها برای گرم نگه داشتن کل فضا و برخی دیگر برای گرم نگه داشتن بخشی از فضا مناسب می باشد. به همین دلیل اطلاع از فناوری مناسب برای خرید و کاربرد آن بسیار مهم می باشد.

فناوری بخاری برقی

فناوری بخاری برقی:

  • گرمایش همرفتی: از رایج ترین روش های گرم کردن فضا، فناوری گرمایش همرفتی می باشد و در این حالت کل فضا به خوبی گرم و یکنواختی گرم می شود و این گرما برای مدت زمان طولانی باقی می ماند. در این مدل بخاری برقی جریان گرما از طریق وسیله تولید حرارت عبور می کند و کل محیط را گرم را به صورت یکنواخت گرم می کند.
  • گرمایش تابشی: بخاری برقی مجهز به گرمایش تابشی دقیقا فضای مقابل خود را گرم می کند و بیشتر برای اتاق خواب و مقابل رختخواب مناسب می باشد. همچنین برای اتاق های کوچک اداری هم مناسب می باشد. در مواردی هم می توان این بخاری برقی را در زیر میز کار قرار داد و از گرمای مطلوب آن استفاده کرد.
  • گرمایش: در این فناوری هر دو نوع گرمایش همرفتی و تابشی مورد استفاده قرار گرفته شده است. حرارت از راه پانل ها بیرون فرستاده می شود و به وسیله جریان همرفتی طبیعی، گرما در کل فضا به گردش در می آید. این بخاری ها اتاق را گرم نگه می دارند و همچنین جلوی حرکت گرد و غبار و دیگر حساسیت زاها را می گیرند.

انواع بخاری برقی

انواع بخاری برقی ار نظر نوع کارکرد:

بخاری برقی دارای انواع مختلفی می باشد و با توجه به نیاز خود می توانید آن را تهیه کنید. در ذیل انواع آن را توضیح می دهیم:

  • بخاری برقی سرامیکی: این نوع از بخاری برقی دارای سرامیک درونی می باشد و بدون استفاده از سیم و سیم پیچ حرارات تولید می کند و گرمای مناسب و طولانی مدت برای فضا ایجاد می گند.
  • بخاری برقی روغنی: این نوع بخاری برقی با فناوری گرمایش میکاترومیک کار می کند و گرمایش همرفتی و تابشی به وسیله روغن گرماگیر دورن بخاری ایجاد می شود. روغن وارد تیغه های بخاری برقی می شود و گرما به کل فضا منتقل می شود.
  • بخاری برقی مادون قرمز: این نوع بخاری برقی ها گرمایش تابشی تولید می کنند و بر دو نوع می باشد:
  • بخاری برقی دارای لامپ های کوارتزی که سیم حرارتی آن از ۸۰% نیکل و ۲۰% کرومیم می باشد و دورن یک لامپ قرارگرفته است.
  • بخاری برقی دارای المنت حرارتی میله ای که با استفاده از المنت فلزی جامد تولید حرارت می کند و فضای مورد نظر راگرم نگه می دارد.

انواع بخاری برقی از نظر شکل ظاهری

انواع بخاری برقی از نظر شکل ظاهری:

بخاری برقی از نظر سبک و طراحی دارای انواع مختلفی می باشند و می تواند با توجه به نیاز خود آن را خریداری کنید. در ذیل انواع آن را توضیح می دهیم:

  • بخاری برقی زمینی: این نوع از بخاری برقی به راحتی قابل حمل می باشد و به صورت عمودی قرار می گیرد و خیلی جاگیر نمی باشد. معمولا دارای فن می باشد و گرما را به کل اتاق منتقل می کند.
  • بخار برقی کوچک: این بخاری ها قابل حمل می باشند و به راحتی روی هر میز و یا کف اتاق قرار می گیرد و برای فضای کوچک بسیار مناسب می باشد. این بخاری در مصرف انرژی و هزینه صرفی جویی می کند.
  • بخاری برقی دیواری: این نوع بخاری را می توان درون و یا روی دیوار نصب کرد و حتی می توان آن را در محیط کاری باز مانند کارگاه مورد استفاده قرار داد.
  • بخاری برقی قرنیزی: این نوع از بخاری برقی ها برای ساختمان های قدیمی که دارای سیستم لوله کشی گرمایشی و تهویه هوا نمی باشند بسیار مناسب می باشد. این بخاری هوای اتاق را ار کف اتاق به سقف گرم می کند و به راحتی قابل نصب می باشد.

البته در نظر داشته باشید که این بخاری ها نمی تواند هوا را به خوبی به جریان درآورد و با روشن کردن این بخاری برقی ها ، نمی توان امیدوار بود که سالن و فضای مجاور گرم شود و دیگر اینکه ایمنی دیگر انواع بخاری برقی را ندارد.

ویژگی های مورد نظر برای خرید بخاری برقی

ویژگی های مورد نظر برای خرید بخاری برقی:

ترموستات: در زمان خرید بخاری به ترموستات آن توجه کنید، زیرا قابل تنظیم می باشد و می توانید دمای دلخواه خود را تنظیم کنید.

مناسب حمام: این نوع به صورتی طراحی شده است که برای رطوبت داخل حمام مناسب می باشد.

تایمردار: با خرید این نوع از بخاری برقی می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و برای هر زمانی که بخواهید از آن استفاده کنید آن را تنظیم کنید.

چرخ دار: بسیاری از انواع بخاری برقی سبک می باشد، ولی اگر مجهر به چرخ باشد برای جابه جایی بسیار راحت تر می باشد.

دارای حالت صرفه جویی و چند حرارتی: با استفاده از این نوع بخاری برقی، می توانید در حالت صرفه جویی انرژی تنظیم کنید و یا اینکه حرارت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کنترل از راه دور: با استفاده از کنتل می توانید در هر کجای اتاق که باشید، حالت های مختلف بخاری را تنظیم کنید.

کلید مراقبت از حرارت بیش از حد: زمانی که بخاری بیش از اندازه داغ شود، به وسیله این کلید به صورت خودکار خاموش می شود و به حالت ایمنی بر می گردد.

کرسی برقی ۷۰۰ وات پویان خزر مدل ۲۰۰۰

کرسی برقی سونا مدل گنجی ۴۰۰w

برای خرید ابزار می توانید از این لینک استفاده نمایید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده اند*

آخرین نوشته ها

معرفی ابزارهای مورد نیاز برای ساخت کابینت

نجاری و ساخت کابینت به فرایند طراحی، ساخت و نصب کابینت‌های چوبی یا دیگر مواد…

3 ماه قبل

انواع انبردست و سیم چین

انبر دست، یک ابزار دستی است که عموماً از فلز، فولاد یا چوب ساخته می‌شود.…

3 ماه قبل

انواع انبردست صنعتی

انبر دست صنعتی یک ابزار دستی است که برای انجام کارهای سنگین یا دقیق در…

3 ماه قبل

چسب دوقلو چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب ها در زندگی ما نقش مهمی دارند و در منازل و صنایع مختلف مانند:…

3 ماه قبل

راهنمای خرید و معرفی ضروری ترین ابزار مورد نیاز خودرو

ابزار به هر وسیله یا ویژگی کمکی اطلاق می‌شود که برای انجام یک کار یا…

4 ماه قبل

راهنمای خرید انواع مبدل برق خودرو

مبدل برق خودرو یک دستگاه الکترونیکی است که وظیفه تبدیل جریان مستقیم (DC) برق خودرو…

4 ماه قبل