آموزش ابزارآلات

راهنمای خرید ابزار دست دوم

مجموعه ای از ابزارهای دستی

با خرید ابزارآلات دست دوم، به وسیله ی هزینه ی کمتری می توانید نیازهای خود را برطرف کنید و فقط لازم است که، برای خرید ابزارآلات دست دوم تبحر و اطلاعات کامل داشته باشید.

ابزارآلات مجموعه ای از تجهیزات کاربردی می باشند و برای تولید و تعمیر محصولات، مورد استفاده قرار می گیرند و باعث آسان تر شدن کارها و صرفه جویی در زمان می شوند.

برای خرید این ابزارآلات، بهتر است که ابتدا تحقیق کنید و به وب سایت ابزارفروشی و یا اینکه به فروشگاه های ابزارفروشی سر بزنید و این ابزار را از نزدیک مشاهده و قیمت آن ها را یادداشت کنید. ما در این مقاله برای خرید ابزارآلات دست دوم به شما کمک و نکات مورد توجه را بیان می کنیم.

انواع ابزارآلات

ابزارآلات دارای تنوع بسیار زیادی می باشند و هر کدام از آن ها، در هریک از مشاغل برای انجام کارهای فیزیکی و پیش برد هدف اصلی، مورد استفاده قرار می گیرند. در ذیل، ابزارهای کاربردی و متداول که نوع دست دوم آن ها نیز در بازار وجود دارند را ذکر می کنیم:

ابزار دستی

این ابزار، مانند: پیچ گوشتی، آچار فرانسه، فازمتر، ابزار اندازه گیری، منگنه کوب، چکش، ابزار کوبشی و … به وسیله ی نیروی محرکه دست انسان کار می کنند و انرژی الکتریکی یا فشار باد در استفاده از آنها نقشی ندارند و در بخش های صنعتی، مصارف خانگی و … نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید ابزار دستی دست دوم و کارکرده، کار سختی نمی باشد و اگر از برندهای معتبر هم باشد با خیال راحت می توانید آن را خریداری و سال های سال از آن ها استفاده کنید.

ابزارآلات تعمیرات

ابزارآلات تعمیرات

ابزار برقی

ابزار برقی یا ابزار الکتریکی مانند: دریل، فرز، اره برقی، دستگاه جوش، دمنده و مکنده و … پیشرفته تر و کامل تر ابزارهای دستی هستند و برای خرید دارای ریسک می باشند. در ذیل نکات مورد توجه برای خرید ابزار آلات برقی را توضیح می دهیم.

ابزار شارژی

ابزار شارژی مانند: دریل شارژی، پیچ گوشتی شارژی، مینی فرز شارژی و … دارای کارکردی مانند ابزار برقی می باشند و تنها تفاوت آن ها در قابلیت جابه جایی و حمل و نقل آسان تر می باشد. منبع تغذیه ی آن باتری می باشد و به وسیله شارژ شدن باتری مورد استفاده قرار می گیرند.

بررسی سیم برق ابزارآلات برقی

اولین کاری که در زمان خرید ابزارآلات برقی باید انجام دهید، بررسی سیم برق آن است. در صورت آسیب و صدمه ی سیم برق هرگز اقدام به خرید نداشته باشید، زیرا باعث آسیب و سوختگی ابزار می شود.

در ضمن دقت داشته باشید که عایق روی سیم کابل حتما سالم باشد و سیم های کابل نمایان نباشد. بعد از بررسی سیم های آن باید به دو شاخه هم توجه داشته باشید و دارای شکستگی و خمیدگی نباشد.

ابزارهای تکنیکی

ابزارهای تکنیکی

بررسی باتری ابزار شارژی

در صورتی که می خواهید ابزار شارژی دست دوم را خریدار کنید، حتما باتری آن را تست و بررسی کنید و از سلامت آن کاملا اطمینان حاصل کنید.

دقت داشته باشید که، سریع و مطمئن ‌ترین راه استفاده از دستگاه تستر باتری می باشد و این دستگاه دارای انواع مختلف می باشد و با توجه به نوع ابزارآلات کارگاه خود می‌توانید از تستر مناسب استفاده کنید.

دستگاه را امتحان کنید

برای خرید ابزارآلات برقی دقت بسیار زیادی داشت باشید و دستگاه را تست کنید و در صورتی که موتور آن نرم و روان کار کند، می توانید دستگاه را خریداری کنید. بررسی کنید که دستگاه دارای بوی عجیب نباشد و یا صدای لغزش و برخورد دو قطعه به همدیگر شنیده نشود، زیرا این دستگاه به تعمیر نیاز دارد و ممکن است که هزینه ی تعمیر آن بالا باشد.

زمان کارکرد ابزار

قبل از خرید هر ابزار دست دوم برقی باید در مورد مدت زمان استفاده ی آن دستگاه را از فروشنده پرس و جو کنید و بعد برای خرید آن اقدامات لازم دیگر را انجام دهید.

مثلا یک دستگاه برقی که در یک کارگاه بزرگ نجاری استفاده شده است، با یک دستگاه مشابه همان ولی در یک کارگاه کوچک کاملا فرق دارد، زیرا استهلاک و میزان استفاده ی این دو دستگاه کاملا متفاوت می باشد.

ابزارآلات خاک گرفته بر روی میز

ابزارآلات خاک گرفته بر روی میز

بررسی ایمنی دستگاه

ابزارآلاتی که دارای ایمنی نمی باشند و یا اینکه، قطعات ایمنی آن به درستی کار نمی کند بسیار خطر دارد و ارزش خرید ندارد. بنابراین یکی دیگر از مواردی که قبل از خرید باید به درستی بررسی شود، ایمنی آن می باشد.

گارانتی

قبل از خرید دستگاه، حتما از فروشنده در مورد گارانتی و خدمات بعد از فروش آن برند سوال کنید و اطلاعات لازم را به دست بیاورید، تا در صورت خرابی بتوانید به نمایندگی های آن مراجعه کنید و مشکل را بر طرف کنید. دفترچه ی راهنما و سایر قطعات جانبی دستگاه هم بسیار مهم می باشد و باید همراه دستگاه باشد.

بررسی بدنه ی ابزار

برای خرد ابزارآلات دست دوم، باید بدنه را بررسی کنید و دقت داشته باشید که ترک نداشته باشد و پیچ های آن گم نشده باشد، زیرا ممکن است دستگاه ضربه خورده باشد و اگر چنانچه، هواکش آن پر از جرم باشد و یا اینکه دارای علائم سوختگی باشد، بهتر است که این دستگاه را خریداری نکنید.

ابزارها روی میز چوبی

ابزارها روی میز چوبی

خرید آنلاین ابزار دست دوم

خرید آنلاین ابزار دست دوم هم یکی دیگر از روش های خرید این ابزار به صورت دست دوم می باشد و می توانید اطلاعات لازم را بدست آورید، اگر چنانچه با برندها و مشخصات فنی ابزارآلات آشنایی چندانی ندارید، قبل از هر اقدامی بهتر است کمی تحقیق کنید و به جدیدترین سایت‌های فروشگاهی مراجعه کنید و اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

بهترین زمان خرید ابزار دست دوم

برای خرید ابزارآلات دست دوم باید صبور باشید و خارج از فصل مورد استفاده آن اقدام به خریداری کنید، زمانی که استفاده از ابزار مورد نظر کاهش پیدا کرده باشد، زیرا در این زمان می توانید با قیمت کمتری آن را خریداری کنید و برای شما مقرون به صرفه تر می باشد. به عنوان مثال می توانیم به دستگاه حاشیه زن اشاره کنیم، زیرا این دستگاه در زمستان متقاضی کمتر و قیمت پایین تری دارد و خرید شما مقرون به صرفه تر می شود.

ما سعی کردیم که در این مقاله، نکات مهم و ضروری برای خرید ابزارآلات دست دوم را بیان کنیم و اگر چنانچه، ابزار دست دوم انتخابی شما در وضعیت مناسب و کاملاً سالمی باشد، می توانید در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از قیمت نوی همان ابزار را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *