آموزش ابزارآلات

دستگاه هیلتی چیست

دستگاه هیلتی

هیلتی نام شرکتی است که به توسعه، تولید و تجارت محصولاتی مربوط به ساخت و ساز و ساختمان می پردازد و تمرکز اصلی آن بر روی دریل‌های چکشی، سیستم‌های جلوگیری از گسترش حریق، اتصالات بتن سخت شده، اتصال تک ضرب بر روی بتن و فلز با استفاده از دستگاه های میخکوب و سامانه‌های نصب تاسیساتی به وسیله ساپرت ها می باشد.

هیلتی نام خانوادگی بنیانگذار این شرکت و یک نشان تجاری ثبت‌ شده مربوط به واحدهای مختلف شرکت هیلتی می باشد. محصولات هیلتی، در کشور ما از سال های پیش شناخته شده است و در بازار جایگاه خود را مستحکم کرده است. در ایران، استفاده از واژه هیلتی برای تمام پیکور یا چکش های برقی مرسوم می باشد و بیشتر پیکور برقی را به عنوان هیلتی می شناسند.

هیلتی ابزاری است برای تخریب استفاده می شود و سطوح بسیار سخت را با استفاده از هیلتی، در مدت زمان بسیار کوتاهی تخریب می کنند و در در بسیاری از صنایع و رشته ها، وجود هیلتی برای افزایش سرعت و روند کار نیاز می باشد و بدون وجود آن ها، نمی توان به راحتی و آسانی، کار را انجام دهید.

نحوه عملکرد هیلتی

نحوه عملکرد هیلتی

نحوه عملکرد هیلتی:

هیلتی، با بهره مندی از نیروی برق، عملیات تخریب را انجام می دهد و دارای یک موتور الکتریکی می باشد و با چرخیدن، نیروی بسیار زیادی را تولید می کند. این دستگاه دارای فرکانس بالایی است و تبدیل به یک نیروی ضربه ای با قدرت بسیار زیاد می شود.

در ساختمان ها، معمولا دیوار ها و کف، از بتن ساخته شده است و برای کندن و لوله کشی و یا حتی تخریب این دیوارهای بتنی، به قدرت بسیار زیادی نیاز می باشد و در این مرحله، با استفاده از هیلتی می توانید به راحتی و بدون صرف نیروی بسیار زیاد، کار خود را انجام دهید.

محصولات هیلتی در دسته بندی های زیر قرار می گیرند:

  • سیستم‌ های اندازه‌گیری
  • سیستم‌ های برش و سوراخ کاری الماسه
  • سیستم ‌های سوراخ کاری و تخریب
  • سیستم‌ های انکرها
  • میخکوب ها
  • سیستم ‌های آتش بند
  • سیستم‌ های تأسیسات
  • پیچ گوشتی، برش، اره
تخریب هیلتی

تخریب هیلتی

ابزارهای سوراخکاری و تخریب هیلتی:

یکی از روش های تخریب برای بتن استفاده از چکش های تخریب کننده ی بتن می باشد و هیلتی دارای چکش های برقی در ابعاد و وزن های متفاوت برای این هدف می باشد.

اصطلاح بتن کن برای ابزارهای برقی دوکاره مورد استفاده قرار می گیرد و هم برای دریل سوراخکاری در بتن و سنگ و آجر و … و هم قابل برای تخریب های خیلی سبک استفاده می شود.

متداول ترین محصولات هیلتی در زمینه سوراخکاری و تخریب:

  • بتن کن ۷ کیلویی هیلتی: در دسته ی چکش های برقی کوچک قرار می گیرد و برای تخریب کاشی، سرامیک دیوار، تخریب گچ و خاک یا ملات دیوار، شیار زنی روی دیوارهای گچی برای عبور لوله و تاسیسات، کندن چاه و … مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بتن کن ۱۰ کیلویی هیلتی: برای تخریب دیوارهای آجری بلوکی و سفالی، تخریب سنگ نما، شیار زنی روی دیوار برای عبور لوله و تاسیسات، کندن چاه خاکی، تخریب نمای ساختمان، تخریب بتن های غیر مسلح و سبک مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بتن کن ۱۶ کیلویی هیلتی: برای انواع تخریب نیمه سنگین و سنگین مانند: تخریب دیوار آجری، دیوار بتنی، تخریب کف سازی سنگ و سرامیک واحدهای آپارتمانی، تخریب انواع سقف برای بازشو و داکت و به طور کلی برای همه نوع تخریب به جز تخریب های خیلی سبک و ظریف مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بتن کن ۳۰ کیلویی هیلتی: برای تخریب بتن های حجیم با مقاومت بالا مثل: فنداسیون تخریب آسفالت تخریب سقف تیرچه، سقف متال دک یا عرشه فلزی، سقف دال بتونی، سقف کامپوزیت ، کف سازی مسلح و غیر مسلح مورد استفاده قرار می گیرد.
کاربرد دستگاه هیلتی

کاربرد دستگاه هیلتی

کاربرد دستگاه هیلتی:

برای ساخت یک ساختمان به برداشتن دیوار ها، شیارزنی برای کاشی ها و حتی عبور لوله ها بر سطح دیوار های بتنی نیاز دارید و انجام این کار به کمک یک قلم و چند پتک سبک و سنگین به راحتی انجام نمی شود. به همین دلیل مجبورید ابزار دیگری برای این کار انتخاب کنید که دارای قدرتی فوق العاده و در عین حال سریع و آسان باشد و بهترین انتخاب برای شما، یک دستگاه هیلتی یا همان چکش تخریب می باشد.

چکش تخریب و یا همان هیلتی، یک دستگاه موتوری می باشد و با نیروی برق کار می کند و ضربه های سنگین، ناگهانی و قدرتمند برای تخریب سازه های بتنی تولید می کند و ضربه ها دراین دستگاه هیلتی از راه یک مته سر تخت و یا نوک تیز بر قلب سازه ‌های بتنی وارد می شود و می‌ توانید همواره با انواع هیلتی به راحتی تخریب های سبک، اصلاح سازه ها، شیار زنی بر سطوح بتنی، نصب درب و پنجره ها، خلق معبر هایی با هدف عبور لوله های آب و گاز و … انجام دهید.

دستگاه هیلتی، با استفاده از چند چرخ دنده، نیروی گردشی موتور الکتریکی را به یک نیروی ضربه ای با فرکانس بسیار بالا تبدیل می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *