آموزش ابزارآلات

نحوه استفاده از پولیش بدنه خودرو

نحوه استفاده از پولیش بدنه خودرو

پولیش یک وسیله ساینده می باشد و تقریبا مانند سنباده عمل می کند. دارای دانه های بسیار ریز و در بعضی از انواع آن دانه های درشت می باشد و مانند یک سنباده سطح مورد نظر خودرو را پرداخت می کند. زمانی که می خواهید رنگ خودرو براق شود و سطح خراشیدگی از بین برود، باید یک لایه از سطح را پولیش کنید. پولیش خودرو باعث کم کردن خطوط و یا از بین رفتن خراش های روی رنگ می شود و می تواند کل سطح را نرم تر و صاف تر کند.

پولیش می تواند روی سطح فلزی هم عمل کند و یک لایه از روی آن را بردارد و یک سطح کاملا تمیز و براق درست کند. پولیش ها را بر اساس قدرت لایه برداری تقسیم می کنند و هر چقدر قدرت پولیش بالاتر باشد، میزان زبری و خشن بودن آن بیشتر می باشد. دیگر اینکه اگر پولیش فاقد مواد ساینده باشد به عنوان واکس عمل می کند.

انواع پولیش

انواع پولیش

انواع پولیش:

پولیش های موجود در ۴ نوع زبر، نرم، تک مرحله ای و واکس عرضه می شود و این محصولات دارای دو آیتم مات و گلاس می باشند. هر چقدر که دانه های پولیش زبر تر باشد دارای خاصیت لایه برداری بیشتری می باشد و هرچقدر که فاکتور گلاس آن بیشتر باشد دارای خاصیت براق کنندگی و درخشندگی بیشتری می باشد. در ذیل به شرح انواع پولیش می پردازیم:

  1. پولیش های زبر: این محصول دارای خاصیت لایه برداری می باشد و به وسیله آن می توانید به راحتی خراش های عمیق را از بین ببرد. البته توجه داشته باشید که سطح پولیش شده به صورت مات در می آید و باید با پولیش نرم پرداخت شود. بنابراین پولیش نرم مانند یک مکمل برای پولیش زبر می ماند. به این نکته توجه داشته باشید که استفاده مداوم از پولیش زبر باعث از بین رفتن سطح رنگ خودرو می شود.
  2. پولیش نرم: به صورت خیلی نرم سطح آسیب دیده را خراش می دهد و از بین می برد. بعد از پولیش نرم، سطح پولیش شده به صورت صاف و براق می باشد. به وسیله این پولیش می توانید بدنه و یا دیگر سطوح خودرو را پولیش کنید و یا اینکه لکه های محیطی مانند شیره درختان، قیر و … را از بین ببرید.
  3. پولیش تک مرحله ای: این پولیش با نام پولیش متوسط هم شناخته می شود و قابلیت لایه برداری و براق کنندگی متوسطی دارد. خراش های سطحی را تا حدودی از بین می برد و سطح بدنه خودرو را براق می کند.
  4. واکس: واکس زدن در گروه پولیش ها قرار می گیرد و خاصیت خراشیدگی و برطرف کنندگی خط و خش را ندارد. این محصول دارای چربی مخصوص  می باشد و باعث درخشنگی بیشتر خودرو می شود.
روشهای پولیش کردن

روشهای پولیش کردن

روشهای پولیش کردن:

پولیش کردن به دو روش دستی و دستگاه انجام می شود. دستگاه پولیش از نظر نوع چرخش به سه دسته تقسیم می شود:

  • دستگاه پولیش روتاری: این دستگاه به حول نقطه مرکز می گردد و مانند فرز عمل می کند. این دستگاه به دلیل داغ کردن سطح خودرو، نباید در یک نقطه نگه داشته شود.
  • دستگاه پولیش اوربیتال: پایه پد این دستگاه به صورت اوربیتالی و لرزشی حرکت می کند و خیلی کم لایه برداری انجام میدهد.
  • دستگاه پولیش (DA Dual Action): این دستگاه جدیدترین مدل می باتشد و هر دو حرکت بالا را دارد.

خرید پوليشر حوله ای ميکرو فايبر بزرگ مهسان

مواد مورد نیاز برای پولیش:

  • پولیش اتوموبیل
  • پارچه نرم
  • بافر مداری که به صورت اختیاری می باشد

مواردی که باید برای پولیش زدن رعایت کنید:

  • نوع پولیش را متناسب با عمق خط وخش انتخاب کنید.
  • پولیش را باید به بافر و یا پارچه نرم بمالید.
  • برای مناطقی که دارای خط وخط عمیق می باشند، باید فشار دست بیشتر باشد.
  • تا زمانی که خط و خش از بین برود باید به مالش پولیش ادامه دهید.
پولیش ماشین

پولیش ماشین

روش پولیش کردن:

توجه داشته باشید که قبل از انجام پولیش کردن، سطح مورد نظر را کاملا تمیز کنید، زیرا دانه های خاک و گل و گرد غبار باعث ایجاد خطوط و خراش های جدیر بر روی سطح می شوند. بعد از تمیز کردن، باید کاملا خشک و بدون رطوبت باشد.

دقت داشته باشید که دمای معمولی برای خشک شدن سطح مورد نظر بهترین حالت می باشد، زیرا داغی بدنه خودرو و سرد بودن بیش از حد آن باعث ماسیده شدن پولیش و دشواری کار می شود.

یکی از مواردی که در زمان خرید پولیش باید دقت داشته باشید، پولیش مناسب با کار مورد نظر می باشد، زیرا پولیش زبر می تواند به جای براق شدن سطح مورد نظر را مات کند.

برای شروع کار به دو تکه پارچه نخی نیاز دارید و بهترین نوع پارچه برای پولیش کردن پارچه میکروفیبر، حوله نرم پرزدار، پنبه نرم و پارچه پولیش می باشد.

پارچه اول برای پولیش کردن و بعدی برای تمیز کردن می باشد، در ابتدا مواد مخصوص پولیش را روی بدنه قرار دهید و شروع به مالش بر روی سطح کنید. حرکت دست بر روی سطح باید همراه کمی فشار، یکنواخت و پیوسته به صورت دایره ای و یا خطی باشد. این حرمت باید به صورت یک شکل انجام شود.

بهترین حرکت بر روی سطح مورد نظر به صورت عمود بر خراش ها می باشد و با تغییر حرکت کلیه خراش ها روی بدنه از بین می رود. در حرکت چرخشی می توانید جهت چرخش را در زمان های مختلف بر عکس کنید.

اگر سطح مورد نظر دارای خط و خش عمیق باشد و از پولیش زبر استفاده کرده باشید، بعد از پولیش کردن باید سطح مورد نظر را با پولیش نرم براق کنید و اگر از پولیش نرم استفاده کرده این دیگر نیازی به براق کننده نخواهید داشد، زیرا خود این پولیش سطح مورد نظر را براق می کند.

بعد از آموزش پولیش بدنه خودرو می توانید پولیش بدنه خودرو جلاسنج را از فروشگاه ابزار غفوری با ضمانت برگشت کالا به صورت اینترنتی خرید کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *