آموزش ابزارآلات

معرفی ابزارهای مناسب برق کاری

معرفی ابزارهای مناسب برق کاری

تکنسین های برق برای انجام امور برقی خود، ساده تر شدن آن ها و حفظ ایمنی، به یک سری ابزار آلات مهم نیاز دارند و همان طور که می دانید، کار در حوزه ی برق بسیار گسترده است و به ابزار آلات بسیار متنوعی نیاز دارد.

ابزارهای مناسب برق کاری

تکنسین های برق برای انجام کارهای خود در کمترین زمان و ایمنی بالا به ابزارهای مختلفی نیاز دارند و ما در این مقاله برخی از ابزار و لوازم برق کاری اساسی و اصلی مورد نیاز تکنسین های برق را برای شما معرفی می کنیم:

پیچ گوشتی

پیچ گوشتی، یکی از ابزار های پر استفاده و پر کاربرد است و تقریبا در همه ی مشاغل و مشاغل مربوط به برق برای انجام امور خاص مورد استفاده قرار می گیرد. برای تولید آن هم از بهترین فولاد استفاده می کنند تا کیفیت بالایی داشته باشد و تا مدت ها بتوانید از ان استفاده کنید. پیچ گوشتی، دارای انواع مختلفی مانند: پیچ گوشتی دو سو، چهارسو می باشد و برای انجام امور برقی باید به جنس سری آن توجه داشته باشید.

پیچ گوشتی مناسب برای برق کاران باید دارای سری با ابعاد متوسط، خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد و این محصول باید اصول ارگونومیک را داشته باشد.

پیچ گوشتی

پیچ گوشتی و انواع آن

کاتر

کاتر، جزء ابزارهای پرکاربرد برای برش اقلام مختلفی نظیر کابل و سیم برای تکنسین های برق می باشد و کاتر دارای انواع مختلفی می باشد و تکنسین ‌های برق هم باید حتما از کاتر هایی که دارای جنس دسته غیر رسانا هستند استفاده کنند تا از خطر برق گرفتگی در امان باشند.

کاتر هایی که دارای دسته های پلاستیک و یا لاستیک هستند، رسانای جریان برق نیستند و گزینه مناسبی برای برق کاران به حساب می آیند.

چسب برق

تکنسین های برق برای عابق بندی سیم ها به چسب برق نیاز دارند و به همین دلیل این محصول، کاربرد بسیار بالایی دارد و این چسب ها از عبور مستقیم جریان الکتریکی به سایر سیم ها جلوگیری می کنند و با این کار سیم ها را عایق و از برق گرفتگی جلوگیری می کنند.

فازمتر

فازمتر یک ابزار کاربردی برای افراد معمولی و تکنسین های حرفه ای برق می باشد و برای بررسی وجود یا عدم وجود جریان برق مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول دارای سری شبیه پیچ گوشتی می باشد و در مواقع لازم و ضروری برای باز و بسته کردن پیچ نیز می توانید از آن استفاده کنید.

تکنسین‌ های برق، ممکن است که یک سری از کارهای خود را در ارتفاعات انجام دهند و احتمال سقوط فازمتر از آن ارتفاع بسیار زیاد می باشد و به همین دلیل باید دارای جنس بسیار با کیفیتی باشد تا در اثر سقوط دچار شکستگی نشود.

فازمتر باید، دارای دسته ای مقاوم و از مواد شکننده تولید نشده باشد و میزان نوردهی لامپ داخلی آن ها خوب و قابل قبول باشد و شما را از وجود جریان با ولتاژ پایین نیز آگاه سازد.

فازمتر

فازمتر ابزار اصلی برق کاران

دریل

یکی از ابزارهای بسیار پرکاربردی می باشد و برای تولید آن از قطعات گران ‌قیمت ‌تری استفاده شده است. برق کاران هم برای نصب تجهیزات روشنایی و یا دسترسی به سیم کشی ساختمان از آن استفاده می کنند. دارای مدل های بسیار متنوع و مختلفی است و در قدرت ها مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود.

متر

متر، یکی از انواع ابزارآلات است و افراد مختلفی که در مشاغل گوناگون برای انجام اموری مانند: اندازه گیری سیم و یا به دست آوردن فاصله ی دقیق بین اتصالات برقی از آن استفاده می کنند. مترها، دارای مدل های متنوع و با متراژ های گوناگونی هستند و استاندارد ترین آن ها دارای متراژی بین ۳ تا ۵ متر هستند.

یک متر و خوب و با کیفیت باید دارای وزن کم، استحکام و مقاومت بالایی باشد و در صورت سقوط از ارتفاع دچار شکستگی و آسیب نشود. برق کارها باید از متر های روکش دار به جای مترهای فلزی استفاده کنند، زیرا این مترها در برابر جریان برق نارسانا می باشند و از نظر ایمنی برای آن ها بهتر عمل می کنند.

متر

متر برای کار و شناسایی انواع متراژها

بست کمربندی

بست کمربندی ،برای نظم دادن به سیم های موجود در محیط و اتصال آن ها مورد استفاده قرار می گیرند و این محصول کاربرد بسیار بالایی دارد و برای منظم کردن فضای اطراف خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

انبردست

انبردست یکی از ابزارهایی است که کاربرد بسیار گسترده ای مانند: برش سیم، پیچ و تاب دادن سیم و صاف کردن سیم ها دارد و تکنسین های برق برای سیم لخت کردن و انجام امور مختلف برقی خود از آن استفاده می کنند.

دم باریک

این ابزار کاربردی، دارای ظاهری شبیه به انبردست می باشد، ولی نوک آن بلندتر و باریکتر است و به برای مکان هایی که فضا محدود است مورد استفاده قرار می گیرد. تکنسین های برق از این محصول برای فرم دادن به سیم ها و یا بریدن سیم ها نیز استفاده می کنند.

دم باریک

دم باریک برای دسترسی به مکان هایی خاص

دم گرد

این محصول، یکی از وسیله های مورد نیاز تکنسین های برق می باشد و از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به دم باریک دارد، فقط نوک آن حالت گرد دارد و برای فرم دادن به سیم ها یا سوالی کردن آنها مورد استفاده قرار می گیرد. انبردست، دم باریک و دم گرد، از نظر طراحی و متریال استفاده شده برای ساخت، دارای شباهت زیادی به یکدیگر هستند و فقط قسمت سری آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد.

ما در این مقاله، تعدادی از ابزار های مهمی که به وسیله ی برق کار ها مورد استفاده قرار می گیرند را بیان کردیم و با توجه به اینکه، برق کاران از این ابزارهای فوق به صورت مکرر و مداوم استفاده می کنند، باید در انتخاب آن ها دقت کافی داشته باشند ومحصولی با کیفیت و مقاومت بالا را انتخاب و خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *